گیلان از استان‌های امن گردشگری کشور

گیلان از استان‌های امن گردشگری کشور

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: آسودگی خاطر گردشگران و امنیت بالای گیلان در سطح کشور مورد تایید است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، در جلسه کمیته اسکان ساماندهی سواحل استان گیلان و ستاد هماهنگی خدمات سفر بصورت همزمان که با هدف برنامه ریزی و هماهنگی برای پیشبرد اهداف تعیین شده کمیته مذکور در سال 95 برگزار شد، حمیدرضا آذرپور با اشاره به موقعیت گیلان در امر سفر اظهار کرد: با استناد به آمارهای موجود و نظرسنجی از گردشگران، گیلان جهت بهره مندی از آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی استانی پیشتاز در جذب گردشگر است.
وی بر ضرورت تحقق ملزومات استقبال از گردشگران تاکید کرد و افزود: توجه به نیاز گردشگران و فراهم آوردن زیرساخت‌های ورود گردشگر باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
آذرپور به دریای خزر بعنوان یکی از مهمترین عوامل ورود گردشگر به گیلان اشاره کرد و ادامه داد: پرداختن به مقوله ساماندهی سواحل دارای ظرافت‌های بسیاری است که باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول ساماندهی و نظارت بر اماکن استیجاری و منازل شخصی برای پذیرش گردشگران را مهم قلمداد کرد و اضافه کرد: نظارت مستمر بر نرخ‌های تاسیسات اقامتی و پذیرایی همچون سالهای گذشته باید اعمال شود.
وی نظارت بر بهداشت عمومی محوطه طرح دریا، نظارت بر رعایت شئونات اسلامی و نظارت بر نصب چادرهای مسافرتی در محدوده سواحل و همچنین پیگیری جهت نصب تابلوهای راهنمای گردشگری را از وظایف اعضای کمیته اسکان ساماندهی سواحل خواند و تاکید کرد: همراهی آموزش و پرورش در اسکان گردشگران با کیفیت و تلاشی همچون سنوات گذشته نقش بسزایی در رضایتمندی مسافرانی که گیلان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند، دارد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان امنیت افزایی را یک ضرورت غیرقابل انکار قلمداد کرد و متذکر شد: آسودگی خاطر گردشگران و امنیت بالای گیلان در سطح کشور مورد تایید است، لذا برای حفظ این مزیت ارزشمند، همراهی و تعامل بیش از پیش را از دستگاه‌های نظارتی و انتظامی خواستار هستیم.
آذرپور با بیان اینکه نوروز فرصت مناسبی برای عرضه کردن داشته‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی خواهد بود، تصریح کرد: اعضای ستاد خدمات سفر گیلان با همدلی و اتحاد برای خلق نوروزی خاطره انگیز در اذهان گردشگران تلاش می‌کنند.
گیلان از استان‌های امن گردشگری کشور
گیلان از استان‌های امن گردشگری کشور
گیلان از استان‌های امن گردشگری کشور
گیلان از استان‌های امن گردشگری کشور

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]