کاخ پتر گوف

کاخ پتر گوف

کاخ پیتر هوف یا پتر گوف در شهر سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه، واقع شده است. پتر گوف در زبان روسی به معنی پیتر کبیر است. ساخت این کاخ به دستور پیتر کبیر در سال 1714 آغاز شد و سپس در سال 1721 میلادی این ساختمان عظیم تکمیل شد و آن را به همسر خود کاترین اول هدیه کرد. این کاخ در منطقه فدرال سن پترزبورگ و در ضلع جنوبی سواحل خلیج فنلاند قرار دارد. قبل از او سوییسی‌ها در این محل اقامت داشتند که پیتر کبیر با آن‌ها به جنگ پرداخت و با دادن تلافات کثیری توانست سویسی‌ها را از آن منطقه خارج کند و کاخ تابستانی خود را بنا کند.
پیتر بعد از بازدید از کاخ ورسای فرانسه و دیدن زیبایی‌ها و عظمت این کاخ که در آن دوران یکی از مجلل‌ترین قصرهای جهان بشمار می‌رفت، دستور داد این کاخ را به سبک معماری اروپایی بسازند. لقب "ورسای پترهوف” برای این کاخ دلیل دیگری است بر شباهت این بنا با بناهای به سبک معماری غربی. در کنار کاخ پتر گوف کارخانه ساعت سازی معروف Raketa قرار دارد که در گذشته تولیدی پیتر گوف نام داشته و از سال 1926 تا به الان این کارخانه ساعت سازی به کار خود ادامه داده است.
این کاخ به دلیل داشتن باغ‌های متعدد، فواره‌ای فراوان، آبشار‌های زیبا و همچنین مجسمه‌هایی از جنس طلا که هر کدام از آن‌ها تاریخی منحصر به فرد به دنبال خود دارند و وقایع تاریخی در گذشته را نشان می‌دهند، مشهور می‌باشد و این کاخ را در میان کاخ‌های سلطنتی محبوب کرده است. در روبروی کاخ آبشار پله‌ای زیبایی وجود دارد که همراه با فواره‌های جالب و مجسمه‌های طلایی که در کنار پله‌ها از بالا تا پایین آبشار قرار گرفته‌اند، زیبایی خاصی را به این محوطه داده است و این تنها آبشار این باغ نیست؛ چرا که آبشارها و چشمه‌های متعدد دیگری نیز در گوشه و کنار این باغ رویایی به چشم می‌خورند. این قصر دارای 176 فواره و 6 آبشار می‌باشد و به همین دلیل به این قصر، قصر فواره‌ها نیز گفته می‌شود. تمامی این فواره‌ها بدون نیاز به هیچگونه فشار برقی کار می‌کنند و فقط با ایجاد اختلاف فشار در لوله‌های آب، این فواره‌ها به کار می‌افتند که نمونه بارز آن را می‌توانید در حمام فین کاشان نیز مشاهده کنید.

کاخ پتر گوف
کاخ پتر گوف
کاخ پتر گوف
کاخ پتر گوف

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]