نکات ضروری در سفر به استانبول

نکات ضروری در سفر به استانبول

افرادی که به کشورهای دیگر سفر می‌کنند ، همواره نگرانند که نتوانند سفر خوبی داشته باشند ، با کمی دقت و رعایت نکات ایمنی می‌توانید از سفر به استانبول لذت ببرید.
اگر هدفتان از سفر فقط خرید کردن است شهر استانبول گزینه خوبی برای این کار به شمار میآید. بهترین زمان سفر به استانبول در بهار (از آوریل تا می) و در پاییز (از سپتامبر تا اکتبر) است . در زمستان بارندگی در استانبول زیاد است. اگر به بادهای زمستانی و برف علاقه دارید در زمستان به استانبول سفر کنید.
فرودگاه:
از فرودگاه آتاتورک استانبول به نقاط مختلف شهر وسایل نقلیه به وفور موجود بوده و امکانات متنوع حمل و نقل موجود می‌باشد. هاواش: هاواش سرویس حمل ونقل اتوبوسی جهت تردد مسافران از فرودگاه آتاتورک به مسیرهای گوناگون شهر است که از طرف شهرداری استانبول راه اندازی شده است. اتوبوس‌های هاواش هر نیم ساعت یکبار با گذر از مسیر فرودگاه آتاتورک - جاده ساحلی – آکسارای – تاکسیم، به میدان تاکسیم که نقطه مرکزی شهر استانبول محسوب می‌شود حرکت می‌کنند و اتوبوسهای دریایی نیز از (( یئنی کاپی )) در مسیر فرودگاه آتاتورک – یئنی کاپی سفرهای رینگ برگزار می‌کند. در مورد حمل و نقل درون شهری استانبول به غیر از مینی بوسهای خصوصی در تمامی وسایل نقلیه (( آکبیل )) و (( استانبول کارت )) که در پرداخت هزینه راحتی خاصی به همراه دارد، رایج می‌باشد.
اتوبوس:
در مسیر بین فرودگاه آتاتورک تا میدان تاکسیم اتوبوس شماره (T96شرکت IETT از سری اتوبوسهای واحد اتوبوسرانی استانبول) حرکت می‌کند.
سیستم قطارهای داخل شهری :
امکان دسترسی به فرودگاه آتاتورک، مرکز نمایشگاهی استانبول ( دی . تی . ام ) با خط ام 1 (m1) یئنی بوسنا، آتاکوی – شیرین اولر، باغچلی اولر، باکیر کوی – اینجیرلی، زیتین بورنو، مرتر، داوود پاشا (کامپوس دانشگاه ییلدیز)، ترازی دره، ترمینال اتوبوس اسنلر، کارتال تپه، کوجا تپه، ساغمالجیلار، بایرام پاشا، مال تپه، توپ کاپی ( اولوباتلی )، امنیت ( فاتح )، آکسارای ممکن می‌باشد. با انتقال مسیر از متروی آکسارای به تراموای یوسف پاشا امکان دسترسی به شبه جزیره تاریخی را که بین مسیر لاله لی (F 1)تا امین اونو گسترده شده، خواهید یافت. با ادامه مسیر در همان خط و استفاده از خط اف 1 (1 F ) بین کاباتاش – تاکسیم رسیدن به میدان تاکسیم مقدور خواهد بود. این اطلاعات بیشتر مناسب حال کسانی است که مثلا از اجاره آپارتمان در استانبول استفاده میکنند و با زمان بیشتری به استانبول سفر میکنند . همچنین با استفاده از خط m2/2که بین شیشحانه – حاجی عثمان حرکت می‌کند می‌توانید مسیری موازی با تنگه بسفر را در زیر زمین طی کنید.
اتوبوس دریایی:
با استفاده از خط فرودگاه آتاتورک – یئنی کاپی می‌توانید در مدت زمانی کوتاه بخصوص به منطقه آسیایی دسترسی داشته باشید. به واسطه اتوبوس دریایی که از یئنی کاپی حرکت می‌کند می‌توان به کادری کوی و بوستانجی واقع در منطقه آسیایی رسید.
حمل و نقل درون شهری:
استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که بر روی دو قاره بنا شده است. مناطق آسیایی و اروپایی را تنگه بسفراز هم جدا می‌کند. این موقعیت متمایز استانبول درحمل و نقل درون شهری نیز گزینه‌های متنوعی همچون دریا، زمین، سیستم ریلی، تله فریک و حتیتاکسی هوایی را ممکن ساخته است. برای رسیدن به نقاط مختلف شهر گزینه‌های متفاوت و متنوعی وجود دارد.
در استانبول مینی بوس هایی که در بعضی از مسیرها کار می‌کنند و ایستگاه‌های تاکسی که تقریبا در هر کوچه ای وجود دارند، و دولموش هایی که با برای هشت نفر با کرایه تاکسی خدمات ارایه می‌دهند و وسایل نقلیه دریایی که بین دو سوی دو قاره آسیایی و اروپایی، حمل و نقل را ممکن می‌سازند.
نکات ضروری در سفر به استانبول
نکات ضروری در سفر به استانبول

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]