پل پنت وچیو در فلورانس

پل پنت وچیو در فلورانس

پل پنت وچیو (Ponte Vecchio) به معنای پل قدیمی در فلورانس ایتالیا قرار دارد و میتوان آن را یکی از معروف‌ترین پلهای جهان دانست. این پل قرون وسطیی به نماد شهر فلورانس که خود گهواره رنسانس و خانه‌ی هنرمندان معروفی از جمله میکل آنژ – لئوناردو داوینچی – دانته – دوناتلو بوده, تبدیل گشته است.
“پل قدیمی” فلورانس, تنها پل این شهر بود که در دوران جنگ جهانی دوم تخریب نگشت. طبق گفته برخی از راهنماهای توریستی, دلیل این امر دستور شخصی هیتلر بوده است که این پل حفظ شود. اما برای این ادعا تا به حال سندی پیدا نشده است. اما چیزی که مشخص است, پس از عقب نشینی ژرمانها, پلهای دیگر تخریب گشت و این پل با تخریب خانه‌های دو طرفش مسدود گشت. اما به خود پل آسیب جدی وارد نشد.
این پل سنگی قوسی دارای سه سگمنت است: قسمت وسطی با دهانه ۳۰ متر و دو قسمت کناری هر کدام با دهانه ۲۷ متر.
قرار گرفته بر روی رودخانه آرنو, یکی از دلایل معروفیت این پل قرار داشتن مغازه‌های مختلف بر روی آن است. در واقع این مغازه هایی که بر روی آن مشاهده میشود در ابتدا قصابی‌های شهر را در خود جای داده بودند. اما با معروف شدن این پل و گرفتن جلوه‌ی توریستی, مغازه‌های جواهرفروشی و سوغات فروشی جای آنها را گرفتند.این پل در باریکترین قسمت رودخانه, جایی که گمان میشود اولین بار در زمان رومانها پلی ساخته شد قرار دارد.
تقریبا همه شبها میتوان تجمع مردم را بر روی پل ponte vecchio مشاهده کرد.
پل پنت وچیو در فلورانس
پل پنت وچیو در فلورانس
پل پنت وچیو در فلورانس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]