توصیه‌های اشتباهی که قبل از سفر می‌شود

توصیه‌های اشتباهی که قبل از سفر می‌شود

عمومی‌ترین توصیه‌های اشتباه سفر :
برای محافظت از خودت چاقو همراهت باشد
کسی که این توصیه را به شما می‌کند ، زیاد مسافرت نرفته و به احتمال زیاد در کشور خودش باید چاقو به همراه داشته باشد .
اطلاعات راهنما آنلاین وجود دارد و نیازی نیست کتاب‌های راهنما خواند
شاید در مواقعی این توصیه درست باشد ، برای بعضی از مکان‌ها وب سایت‌های خوبی وجود دارد اما در مواقعی صدها سایت وجود دارد که صحت اطلاعاتش هیچ وقت بررسی نشده است . در هر صورت خواندن کتاب‌های راهنما به شما دلگرمی می‌دهد .
چک‌های مسافرتی را همراه خودت داشته باش
با راه اندازی شبکه‌های ای تی ام بین المللی همراه داشتن چک‌های مسافرتی لزومی ندارد. استفاده از این چک‌ها در بعضی مکان‌ها بی فایده است زیرا اکثر بانک‌ها و فروشگاهها آنها را به پول نقد تبدیل نمی‌کنند . بهتر است کارت اعتباری در کیف پول تان باشد یا حتی مقداری ارز ، ترجیحا دلار یا یورو همراه داشته باشید .
در طی سفر غذاهای دستفروش‌های خیابان را نخورید
در بعضی کشورها برای انتخاب یک فروشنده مواد غذایی در خیابان خیلی باید دقت کنید، اما غذاهای دست فروش‌های خیابان یکی از ارزان‌ترین و مستقیم‌ترین راه رسیدن به هویت یک کشور بخش جدایی ناپذیر از مسافرت هاست. در هر جایی احتمال بیماری بر اثر خوردن غذا وجود دارد .
بهترین پیتزای دنیا در کشور ایتالیاست !
مسافران زیادی هستند که بدترین پیتزای طول عمرشان را در شهر ونیز و دیگر شهرهای ایتالیا خورده اند. زیاد نباید به این حرف‌ها توجه کنید.
در چین به فیس بوک دسترسی ندارید
این مساله مشکل به حساب نمی‌آید. می‌توانید به سایت‌های دیگری چون فیس بوک و توئیتر دسترسی داشته باشید . با یک جستجوی ساده خیالتان راحت خواهد شد.
در سفر لباس‌های زیادی ببرید تا درگیر شست و شوی لباس نشوید
این نکته همیشه هم درست نیست . شست و شوی لباس‌ها گاهی خیلی راحت و ارزان انجام می‌شود . مثلا در ویتنام می‌توانید لباسهایتان را در کیسه لباس‌های کثیف بریزید و با یک دلار به کارمند هتل لباس‌های تمیز تحویل بگیرید . لباس بیشتر فقط بار سفرتان را سنگین‌تر می‌کند که در سفرهای طولانی مدت و زمینی مشکل ساز خواهد بود .
کرم ضد آفتاب ، دارو و لنز همراه داشته باشید
این مساله به مقصد سفرتان وابسته است ، به طور کلی تمام چیزهایی که در داروخانه‌های ایران پیدا می‌شود در کشورهای دیگر هم به فروش می‌رسد .
توصیه‌های اشتباهی که قبل از سفر می‌شود
توصیه‌های اشتباهی که قبل از سفر می‌شود

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]