استخر عینک

استخر عینک

استخر عینک، آبگیری به طول 2630 متر و عرض متوسط 120 متر در داخل محدوده قانونی شهر رشت بخش غربی شهر ودر مسیر جاده رشت به فومن و در بلوار شهید افتخاری واقع گردیده است.
با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد استخر عینک و نیاز جمعیت شهری، منطقه ای و فرا منطقه ای، این فضا توسط مراجع ذیربط به عنوان مجموعه تفریحی توریستی تصویب و طرح اولیه آن تهیه گردیده است.
مساحت مجموعه عینک با حوزه پیرامونی خود که شمال بلوار شهید افتخاری است معادل 122 هکتار و مساحت مجموعه در داخل خط مرز تعیین شده 109 هکتار می‌باشد. که از کل مساحت مجموعه مورد نظر 32 هکتار را آبگیر‌های طبیعی به خود اختصاص داده است که بوسیله صدها چشمه جوشان در بستر خود به صورت طبیعی آب گیری می‌شود.
دریاچه عینک به وسیله دو معبر ماشین رو که هرکدام 143 متر طول دارند به سه قسمت مجزا شامل: آبگیر شرقی، میانی و غربی تقسیم می‌گردد. این آبگیر‌ها به وسیله لوله سیمانی به هم متصل می‌شوند. عمق آبگیر‌ها متفاوت بوده وبین حداکثر چهار و حد اقل 1.60 متر می‌باشد و دارای جریانی با جهت غربی و شرقی است.
ابعاد دریاچه در طول فصول سال و سالهای مختلف با توجه به میزان بارندگی سالانه، فصلی وماهانه متغیر می‌باشد. آبگیر‌های موجود دارای عملکرد ذخیره سازی آب به منظور فعالیت‌های کشاورزی است که در وضع موجود کمابیش نقش خود را حفظ کرده است. و در طول چند ساله اخیر به دلیل ساخت و سازهای بی رویه و تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی این نقش مورد تعرض قرار گرفته است.
استخر عینک
استخر عینک
استخر عینک

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]