ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اُوک (Oak Island)قسمت2

ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اُوک (Oak Island)قسمت2

آن‌ها مثل دفعه قبل با حفر هر 3 متر به یک ردیف الوار می‌رسیدند ولی بعد از رسیدن به عمق 27 متری، یک صفحه سنگی بزرگ که متنی غیرقابل ترجمه روی آن حک شده بود، کار را متوقف کرد. آن‌ها دیگر حفاری را ادامه ندادند و برای استراحت به خانه برگشتند. صبح روز بعدکه برای ادامه حفاری به محل آمدند، چاه پر از آب شده بود. آن‌هاسعی کردند که چاهی دیگر به‌موازات چاه اصلی حفر کنند ولی چاه دوم هم به سرنوشت چاه اصلی دچار شد. در ادامه منابع مالی گروه به اتمام رسید و چون جستجو برای گنج نتیجه‌ای در برنداشت، سرمایه‌گذاران از ادامه همکاری منصرف شدند و کار متوقف شد.
امید بخش‌ترین نشانه‌های وجود گنج در سال 1849 به دست آمد. در آن سال یک شرکت معروف با استفاده از دستگاه حفاری دستی کار جستجو را از سر گرفت. در میان گل و تکه‌های چوب خارج شده از چاه، سه دست بند طلا مشاهده شد و به همین دلیل امیدها برای پیدا کردن گنجینه قوت گرفت. ولی در نهایت این تلاش هم مانند بقیه به نتیجه‌ای نرسید و تمام شدن سرمایه باعث توقف عملیات شد.
علیرغم تلاش‌های فراوان و کشته شدن شش نفر، چاه اسرارآمیزو مرگبار جزیره اُوک هنوز هم یک معمای حل نشده باقی مانده است. به نظر می‌رسد که چاه اصلی به شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی متصل شده و هر وقت که تلاش جستجوگران به مراحل نهایی خود می‌رسد، این تونل‌ها به سرعت آب دریا را به چاه هدایت می‌کنند و به‌این‌ترتیب ادامه کاوش غیرممکن می‌شود. تمام شرکت‌هایی که به جستجو برای کشف گنجینه اقدام کردند، یا ورشکسته شدند و یا به دلیل مرگ کارکنان در حین حفاری از ادامه کار منصرف گردیدند. به همین دلیل عده‌ای این چاه را نفرین شده می‌دانند.
یکی از معروف‌ترین کسانی که مسحور جاذبه این معما شد، فرانکلین روزولت (ریس جمهور ایالات‌متحده درزمان جنگ جهانی دوم) بود. او در تمام عمر با شیفتگی داستان‌های آن را دنبال می‌کرد ولی هرگز زمان کافی برای کاوش در آن پیدا نکرد.
تنها حقیقت مسلم در مورد چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اوک این است که سازنده آن هیچ تمایلی برای کشف اسرارش نداشته و برای اطمینان از این مسئله چنان ترفندهای مؤثری به کار برده که دسترسی به اسرار پنهان شده در درون چاه را تا مدت‌های مدید غیر ممکن می‌سازد.

مترجم: محسن یزدانی
منبع :http://www.chehnews.ir/
ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اُوک (Oak Island)قسمت2
ماجرای چاه اسرارآمیز و مرگبار جزیره اُوک (Oak Island)قسمت2

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]