روستای دهنار

روستای دهنار

دهنار دهی است از دهستان ابرشیوه پشت کوه بخش حومه شهرستان دماوند واقع در ۴۲هزار گزی خاور دماوندسکنه آن ۳۲۰ تن و آب آن از رودخانه دلیچای تامین می‌گردد .(فرهنگ جغرافیایی ایران جلد ۱) برگرفته از فرهنگ لغت زنده یاد علی اکبر خان دهخدا
۱۲۰ کیلومتر که از تهران دور می‌شویم به یک جاده فرعی می‌رسیم که به چند روستای زیبا و دیدنی ختم می‌شود. اول از همه روستای کهنک است، که آفتابی تند و گرم دارد. در کهنک چشمه ای با آب گوارا وجود دارد که به چشمه حضرت عباس معروف است. روستای بعدی یهر است. این روستای زیبا بالای تپه قرار دارد و مثل همه روستاها است با همان صمیمیت و صفا و سادگی. روستای بعدی که در حاشیه جاده قرار دارد روستای لی پشت است که جمعیت کمی دارد. روستای بعدی مومج نام دارد و بعد روستای دهنار است.
دهنار چشمه آبی دارد که به آن گت چشمه (چشمه بزرگ) می‌گویند و آبش شفادهنده است. روستای دهنار از بقیه روستاها امروزی‌تر است. بعد از آن روستای هویر است که امامزاده ای بزرگوار دارد. با پشت سر گذاشتن روستای هویر، وقتی از دشت‌های سرسبز چمنزار (چمندا) عبور می‌کنیم ، به دریاچه زیبای تار می‌رسیم. این دریاچه تابستان‌ها مسافران زیادی را به خود می‌خواند و بسیاری از آنها در کنار دریاچه چادر می‌زنند تا شبی را در کنار آن بگذرانند. دریاچه تار و مناطق اطرافش بسیار دیدنی است.
روستای دهنار
روستای دهنار
روستای دهنار
روستای دهنار

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]