جزیره ارواح

جزیره ارواح

جزیره هاشیما (Hashima Island) که به «جزیره ارواح» نیز مشهور است، یکی از 505 جزیره غیرقابل سکونت در استان ناکازاکی ژاپن است و حدود 15 کیلومتر از مرکز این استان فاصله دارد.
این جزیره در خلال سال‌های 1887 تا 1974 میلادی ساکنانی داشت؛ مردمانی که به دلیل وجود معادن زغال سنگ به آنجا سفر می‌کردند و در همان جزیره اقامت می‌گزیدند. بارزترین ویژگی کنونی این جزیره، آپارتمان‌های خالی و رهاشده ای بتونی و موج شکن هایی است که در اطراف آن همچنان باقی مانده اند.
هر سال بر دوستداران و مسافران این جزیره افزوده می‌شود. جذابیت اصلی آن خانه هایی هستند که پس از این همه سال بدون تغییرات زیاد همچنان باقی مانده اند. این جزیره یکی از مکان‌های زیبا و محبوب خرابه‌دوست هایی است که در میان دیوارهای ریخته و ساختمان‌های نیمه‌مانده چیزهایی می‌بینند که شاید مردم عادی نبینند و لذت هم نبرند.
اما باید بدانید پس از بازگشایی این جزیره، بسیاری از این ساختمان‌ها ریختند و برخی دیگر نیز در معرض فروپاشی هستند. اما ستون اصلی و بتونی ساحتمان‌ها همچنان پربرجاست. این جزیره تا سال 2002 میلادی جزو اموال Mitsubishi Material بود.
در سال 2005 میلادی فقط روزنامه نگارها اجازه ورود به این جزیره را پیدا کردند. همین باعث شد تا عکس‌های بسیاری از خانه‌های خالی از سکنه این شهر در همه دنیا منتشر و پخش شود. جذابیت بسیار این خرابه‌ها کار را به جایی رساند که سرانجام در سال 2008 میلادی پای گردشگران (به صورت محدود) به این جزیره باز شد و در بهار سال 2009 میلادی به طور رسمی به عنوان یکی از مناطق گردشگری دنیا معرفی شد.
جزیره ارواح
جزیره ارواح

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]