دشت قرمز کالپوش

دشت قرمز کالپوش

همه ساله از اواسط اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد میلیون‌ها گل شقایق دشت کالپوش شاهرود را به رنگ صورت سرخ آتشین درمی‌آورد آنچنان که گویی خالق هستی چادری سرخ بر دشت‌های سبز گسترده تا برای دقایقی آدمی را به جهت درک قدرت لایزال خود به تامل وا دارد .
این دشت حدفاصل میان شهرستان شاهرود و گنبد کاووس است که دوستداران طبیعت را همه ساله به دیدن خود در طبیعت بسیار زیبای منطقه دعوت می‌کند و جلوه ای از بهشت را پدید می‌آورد.
آنچه این دشت را از نمونه‌های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود وجود آبشارها، چشمه‌ها و گونه‌های درختان جنگلی دراین محدوده و نیز مناطق زیبای قشقلته , آبشار زو (نام نیک)، آبشار حسین آباد در پیرامون آن است .
دسترسی به این منطقه به گونه ‏ای است که پس از طی 460 کیلومتر از مسیر تهران به مشهد، با رسیدن به شهر زیبای میامی به سمت شمال (جاده جاجرم) تغییر مسیر داده و به منطقه کالپوش منتهی می‏ شود.
این منطقه سرسبز و جنگلی با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیر کشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‏داری، در فصل بهار با دشت‏‌های مملو از گل‏‌های شقایق، در شهریورماه با گل‏‌های آفتابگردان، در پاییز و زمستان با مناظر زیبا و در مجاورت با پناهگاه حیات ‏وحش خوش ‏ییلاق و پارک ملی گلستان از موقعیت ممتاز گردشگری برخوردار است.

دشت قرمز کالپوش
دشت قرمز کالپوش
دشت قرمز کالپوش

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]