دو تکه سنگ عاشق

دو تکه سنگ عاشق

هالونگ نزدیک به دو هزار جزیره دارد که هر کدام از آنها دیدنی است و جاذبه‌های خاصی دارد. هالونگ با هزاران جزیره در اشکال مختلف و از جمله به دو سنگ رو بروی هم معروف است؛ سنگ‌هایی که یکی شبیه مرغ و دیگری شبیه خروس است و درست مقابل هم وسط آبی دریا قرار گرفته‌اند. این دو تکه سنگ نه تنها نماد هالونگ بلکه نماد عشق پر شور است.
انگار صدها هزار سال است که این دو تکه سنگ خیره به هم عشق ابدی را در ذهن گردشگران زنده می‌کنند. شما می‌توانید قایقی کرایه و از وسط این دو سنگ عبور کنید.
هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول کرده یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن 19 در اسناد تاریخی ذکر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست. برخی می‌گویند در این منطقه مارماهی بزرگی زندگی می‌کرد که هر از گاهی سر از آب در می‌آورد و موجب وحشت مردم می‌شد و برخی دیگر هم اعتقاد دارند این نام‌گذاری به خاطر شکل ظاهری جزیره صورت گرفته است.
بازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بکر از سواحل شنی طولانی، دریای زمردی رنگ و جزایر گوناگون است. سنگ‌های آهکی این منطقه در طول هزاران سال تغییر شکل داده‌اند و هر کدام زیبایی خاصی را جلوه‌گر می‌سازند. غارهای خلیج هالونگ هم هزاران راز در دل خود دارند. سفر به هالونگ به معنای کشف شگفتی‌های طبیعت است که دست نخورده مانده
دو تکه سنگ عاشق
دو تکه سنگ عاشق
دو تکه سنگ عاشق

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]