پاریس ایران کجاست

پاریس ایران کجاست

داشتن آب وهوای مناسب در شهر بروجرد و وجود بیش از 168 اثر تاریخی ثبت شده طبیعت منحصر به فرد می‌تواند زیرساختی باشد که بروجرد یکی از مناطق ویژه گردشگری انتخاب شود. در پاریس میانگین دما 15 درجه ودر بروجرد14.4 درجه است. در هر فصل سال که از این منطقه دیدن کنید متوجه می‌شوید که تمام فصل‌ها با نظم تغییر می‌کند.
یعنی بر اساس تعریف هر فصل تغییر فصل داریم بهار جای خود تابستان پاییز و همینطور زمستان به همین شکل این موضوع باعث شده بیش از75درصد میوه‌های ایران در این شهر قابل پرورش باشد که خود این موضوع نشان از وجود باغات فراوان در این منطقه است
شهرستان‌بروجرد از شمال به ملایر (استان همدان) از خاور به سربند (استان مرکزی) و دورود، از جنوب به خرم آباد و از باختر به سلسله محدود شده‌است. آب و هوای بروجرد معتدل و نیمه خشک و میزان بارندگی سالیانه آن به 600 میلیمتر می‌رسد.
از پیشینه و تاریخ پیش از اسلام شهر بروجرد که در گویش لری ‹‹وروگرد›› و در لهجه محلی بروجردی ‹‹ورویرد›› نامیده می‌شود، مدارک کافی به دست نیامده است؛ اما سنگ لوحه هایی که به خط پهلوی در بروجرد و اطراف آن دیده شده دلیل محکمی برای قدیمی بودن این شهر است.
در این شهر تاریخی آثار و بناهای قدیمی بسیار به یادگار مانده است همچنین طبیعت بکر این منطقه از استان لرستان در نوع خود بی نظیر است.
علت عمده نامیدن شهر بروجرد به نام "پاریس کوچولو" تمدن غنی و آب و هوای مطبوع آن است.
پاریس ایران کجاست
پاریس ایران کجاست
پاریس ایران کجاست

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]