آشنایی با قصر خامه ای زیبا

آشنایی با قصر خامه ای زیبا

نام اصلی این کاخ، کاخ کاترین است اما به خاطر شکل و شمایلش مردم به آن قصر خامه‌ای می‌گویند. پتر کبیر در سال 1708 این منطقه را به همسرش کاترین هدیه داد. کاترین اول در سال 1717 دستور داد تا معماری فرانسوی به‌نام «جوان فردریک» این خانه را برای استراحتگاه تابستانی‌اش بسازد.
بعد از مرگ کاترین این قصر به دخترش الیزابت رسید. از نظر الیزابت این قصر زیادی از مد افتاده بود. برای همین هم او در سال 1733 دستور داد ساختمان قدیمی را تقریبا ویران کنند و ساختمان جدیدی در سبک روکوکو بسازند؛ سبکی در ادامه سبک باروک که آن زمان طرفداران زیادی داشت. بالاخره در سال 1756 ساختمان جدید قصر تحویل الیزابت داده شد. این‌طور می‌گویند که در ساختمان جدید چیزی حدود 100کیلوگرم طلای ناب استفاده شده است البته داستان‌های زیادی درباره میزان طلایی که در ساختمان قصر استفاده شده وجود دارد. بعضی‌ها ادعا می‌کنند تمام سقف این کاخ هم از طلاست.
یکی دیگر از تالارهای زیبای این کاخ، تالار پرتره است که در آن پرتره‌های زیبایی از کاترین، الیزابت، پتر کبیر و بقیه شاهزادگان و شاهان روسیه وجود دارد.
نخستین چیزی که وقتی وارد کاخ می‌شویم خودنمایی می‌کند، باغی سرسبز و بزرگ با یک دریاچه بزرگ در مرکزش است. این دریاچه مصنوعی به یاد پیروزی ارتش روسیه بر نیروی دریایی عثمانی در دریای سیاه ساخته شده است.
آشنایی با قصر خامه ای زیبا
آشنایی با قصر خامه ای زیبا
آشنایی با قصر خامه ای زیبا
آشنایی با قصر خامه ای زیبا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]