دانستنی هایی جالب از کشور مغرب الاقصی

دانستنی هایی جالب از کشور مغرب الاقصی

مغرب فقط هشت مایل، ۱۳کیلومتر با اروپا فاصله دارد و تنگه جبل الطارق این کشور را به قاره اروپا متصل می‌کند.
کشور مغرب یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی قاره‌ی آفریقا را دارد، در حالی که ریزش برف در سال از ۷.۸۷ اینچ ،۲۰ سانتیمتر تجاوز نمی‌کند.
در کشور مغرب برداشتن غذا با دست چپ حرکتی بی ادبانه محسوب می‌شود و در مهمانی‌ها اگر مهمان غذایی که در آن گوشت باشد را نخورد به میزبان بی احترامی کرده است.
لباس عزا در کشور مغرب سفید است و وقتی کسی از دنیا می‌رود مردم در تشییع جنازه‌ی او، لباس سفید به تن می‌کنند. زنان بیوه‌ی مغربی چهل روز پس از مرگ همسرانشان لباس سفید می‌پوشند.
کلمه genie به معنای جن در زبان انگلیسی مستقیم از زبان عربی وارد شده است. مردم مغرب بر این باورند که جنی یا همان جن می‌تواند در زندگی مردم نقش مهمی ایفا کند. آن‌ها معتقدند که جن‌ها در جایی که آب باشد رفت و آمد می‌کنند؛ از وان حمام گرفته تا زهکشی مزارع، سینک‌ها و استخرها... .
نام دیگر دارالبیضا که به معنای سرای سفید است کازابلانکاست. فیلم کازابلانکا بهترین فیلم عاشقانه تاریخ سینما نام خود را از این شهر مغربی گرفت؛ کازابلانکا عروس شهرهای آفریقاست و طبیعتی افسونگرانه دارد.
مردم مغرب به پول «وسخ الدنیا» می‌گویند؛ یعنی چرک دنیا، که همان چرک کف دست هم می‌توان به آن گفت. پول مغرب درهم است و در کل به آن فلوس می‌گویند.
یکی از مهمترین اعیاد مردم مغرب عید قربان است که به آن عید الکبیر نیز می‌گویند. دین غالب در مغرب اسلام است و در این کشور اقلیت‌های یهودی و مسیحی نیز زندگی می‌کنند.
استودیو فیلم اطلس در ۴ مایلی ورزازات مغرب قرار گرفته و به هالیوود مغرب شهرت دارد. فیلم‌های سینمایی معروف از جمله گلادیاتور و لورنس عرب در این شهر ساخته شده است.
دانستنی هایی جالب از کشور مغرب الاقصی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]