صخره ویو

صخره ویو

در نزدیکی مرز آریزونا و یوتا در فلات کلرادو با منطقه ای رو به رو می‌‌شوید که بیشتر شبیه به تابلوی نقاشی است تا منظره ای طبیعی. چه کسی فکر میکرد میلیون ها سال پیش، بادهای موسمی تپه‌‌های شنی در آریزونا آمریکا را به صخره هایی رمانتیک تبدیل کند؟
نزدیک به 200 میلیون سال پیش این منطقه بیابان شنی ای بیش نبود که با هنر بادهای فصلی تبدیل به تپه های عظیم امروزی شد، منطقه ای که از دل طبیعت سر برآورده و به یکی از دیدنی ترین مناظر طبیعی در شمال آمریکا تبدیل شده است.
تنگه ای کوچک بین ماسه سنگ‌‌های فرسایش یافته، شبیه به گالری ای شنی است که انگار به شکل ستون ها، مخروط‌‌ها و قارچ‌‌های تغییر شکل یافته با رنگ‌‌های مختلف و هماهنگ نقاشی شده است.
اما این صخره‌‌های شنی سفت شده با نوارهای رنگی موج مانند، منطقه‌ای بکر و بی بدیل و یکی از زیباترین مناطق طبیعت است. راههای موازی و سفت شده به دلیل فرسایش حاصل از عبور آب در این منطقه دراماتیک و تپه مانند است.
رسوب اکسید آهن رنگین کمانی از رنگ‌‌های زرد، صورتی و قرمز را بوجود آورده و رگه‌‌های نازک کلسیت در ماسه سنگ، زیبایی آن را مضاعف کرده است. در واقع این رنگ‌‌های مختلف نوارمانند حاصل ترکیب آهن و منگنز با آب این ناحیه است.
صخره ویو
صخره ویو
صخره ویو

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]