بلندترین مسجد دنیا

بلندترین مسجد دنیا

مسجد حسن دوم مسجدی است در شهر کازابلانکا یا دارالبیضاء در مغرب.این مسجد که به لحاظ وسعت پس از مسجد الحرام و مسجد النبی قرار دارد، در ساحل شهر کازابلانکا و بخشی از آن بر روی آب قرار داردو با کمکهای مردمی ساخته شده است .
کارساخت مسجد حسن دوم در سال ۱۹۸۰ آغاز و در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید تا به مناسبت شصتمین سال تولد حسن دوم پادشاه مراکش افتتاح شود.
این مسجد بلندترین ساختمان در جهان مسجد محسوب می‌شود که ارتفاع مناره‌های آن به ۲۱۰ متر می‌رسد و با داشتن ۲۰ هزار متر مربع وسعت بزرگ‌ترین مسجد جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی به شمار می‌رود.
مسجد حسن دوم ظرفیت پذیرش ۲۵ هزار نفر را دارد که از این تعداد مکان نمازخواندن پنج هزار زن جدا شده است و در کنار دریای آتلانتیک قرار دارد و با نورهای لیزری جهت مکه را از مناره‌های خود نشان می‌دهد که نور آن را می‌توان از فاصله چند مایلی در دریا مشاهده کرد.
میشل پینسیو، معمار فرانسه طراحی و معماری این مسجد را برعهده داشت است. دیوارهای مسجد حسن از بتون و مرمر ساخته شده و محوطه داخل آن دارای ستونهای مرمری و گنبدی با حکاکی چوب است و دیوارهای داخلی آن از گچ بری‌های بسیار زیبا برخوردار است. محوطه مرکزی مسجد داری سقفی است که می‌توان آن را باز و بسته کرد. این مسجد با کمکهای مردمی ساخته شده است .این مسجد محل اصلی گردشگری کازابلانکا است. شایان ذکر است که این مسجد که سومین مسجد بزرگ جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی است، نمازگذار بسیار کمی دارد و بیشتر جنبه سمبیلک به خود گرفته و به محلی برای گردشگری تبدیل شده است.

بلندترین مسجد دنیا
بلندترین مسجد دنیا
بلندترین مسجد دنیا
بلندترین مسجد دنیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]