مشاهده دومین یوزپلنگ آسیایی توران شاهرود در فاصله چند روز

مشاهده دومین یوزپلنگ آسیایی توران شاهرود در فاصله چند روز

رئیس پارک ملی توران از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران شاهرود خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «علی‌اکبر قربانلو» با اعلام این خبر افزود: به‌دنبال مشاهده یک قلاده یوزپلنگ توسط گردشگران خارجی در اواخر هفته گذشته این بار نیز یک قلاده یوزپلنگ ایرانی دیگر توسط «یوسفی» و «فعالپور» از محیط‌بانان این پارک ملی مشاهده شد.
رئیس پارک ملی توران گفت: این یوزپلنگ ایرانی در فاصله 15 متری شمال شرقی منطقه حفاظت شده توران و در زیستگاه‌های آزاد منطقه عباس‌آباد مشاهده شده است.
وی افزود: در زمان مشاهده، این جانور تنها بوده و پس از احساس حضور محیط‌بانان و پیش از فراهم شدن امکان تصویربرداری گریخته است.
وی از یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی به‌عنوان مهم‌ترین حیات‌وحش این زیستگاه نام برد و تصریح کرد: بی‌تردید ذخیره‌گاه زیست‌کره توران شاهرود مهم‌ترین زیستگاه این دو حیات‌وحش در خطر انقراض در ایران و جهان است و از همین‌رو حفاظت از آن همواره از اهمیت مضاعفی برخوردار بوده است.
قربانلو با اشاره به این‌که یوزپلنگ آسیایی امروزه به‌عنوان نماد حیات‌وحش ایران هم‌چنین استان سمنان مطرح است، خاطرنشان کرد: برآوردها نشان می‌دهد که بیشترین جمعیت این گونه نادر و در خطر انقراض در این زیست‌گاه زیست دارد.
مشاهده دومین یوزپلنگ آسیایی توران شاهرود در فاصله چند روز

امید رجبی پور کشایه

امید رجبی پور کشایه ﺳﻪشنبه 14 اردیبهشت 95 - 17:52

👈به جمع محبوب‌ترین کانال گیلان بپیوندید 💯
👇
https://telegram.me/joinchat/CHybfDwUzHxqgXe8qEmYbQ

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]