روستای ناریان

روستای ناریان

روستای ناریان در 30 کیلومتری شمال شرقی شهرک(مرکز طالقان) و در ضلع شمالی رود خانه شاهرود و جاده سراسری شرقی-غربی طالقان و در منتهی الیه شمال شرق جاده باده سر که از جوستان به طرف شمال شرق منشعب شده و پس از دیزان به طرف شرق امتداد می‌یابد
این روستا به لحاظ داشتن آب کافی از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده و به لحاظ داشتن مراتع سرسبز و چشمه سار‌های متعدد دامداری در آن رواج بسیار خوبی دارد شاید این روستا مقام اول را از این نظر در منطقه طالقان دارا باشد. از میان این روستا رود خانه ای عبور میکند که ازارتفاعات شمالی آن و از ناحیه مرغ بند سر چشمه گرفته و پس از آبیاری باغات و مزارع روستای ناریان از آن« عبور کرده، سپس وارد دره بسیار تنگی که عبور از آن بدشواری صورت می‌گیرد،شده و نهایتا در ناحیه لمبران به رودخانه شاهرود منتهی می‌شود. در فاصله تقریبی 15 کیلومتری شمال روستای ناریان منطقه ای و جود دارد که مرغ بند نامیده می‌شود. برخی از اهالی روستا عنوان نمودند که در آن غار بزرگی و جود دارد که تا کنون کسی داخل آن نرفته است. اهالی می‌گویند رسیدن به غار حداکثر 5 ساعت وقت از روستا پیاده روی لازم دارد.
بنابر اظهارات اهالی و معتمدین و اعضای شورای ده،روستای ناریان فاقد آثار فرهنگی و تاریخی بوده و تنها در ضلع جنوب غربی روستا و در جبه غربی و چسبیده و به روستا تپه ای و جود دارد که اهالی آنرا قلا کِتی می‌گویند. سطح این قله 20در25 مترو آثاری از سفال‌های هزاره اول در آن یافت شده است اما به علت حفاریهای فراوار کاملا مضطراب و فاقد ارزش مطالعاتی می‌باشد.به عبارت دیگر چیزی از آن باقی نمانده است.
روستای ناریان
روستای ناریان
روستای ناریان
روستای ناریان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]