عربی‌ترین شهر اسپانیا

عربی‌ترین شهر اسپانیا

کوردوبا معروف به قرطبه یکی از مراکز مهم تمدن و فرهنگ در کشور اسپانیا به شمار می‌رود. مسلمانان در این شهر مسجدهای بزرگ و زیبایی بنا کرده اند. کوردوبا از جمله شهرهای معروف اسپانیاست که بیشتر گردشگران تمایل دارند آن را ببینند. این شهر آثار تاریخی فراوانی دارد، ضمن اینکه طبیعت آن هم بی نظیر است.کوردوبا در اصل یکی از مهمترین شهرهای امپراتوری روم به شمار می‌رفته و شاید به همین دلیل بیشتر آثار و جاذبه‌های اسپانیا در این شهر است. برای سفر به کوردوبا، تابستان بهترین زمان است، چرا که خیابان‌های سنگفرش با گل‌های رنگارنگ و معطر پوشانده می‌شود. در این شهر هتل‌ها و مسافرخانه‌های متنوعی وجود دارد و هر مسافر با هر بودجه ای می‌تواند در آنجا اقامت کند.
در کوردوبا با شگفتی‌ها و آثار تاریخی از جمله پل رومی، مسجد قرطبقه، باغ سرسبز قرون وسطی و کلیسای سانتا مارینا قرار دارند. مسجد و کلیسای جامع کوردوبا که به آن مسکیتا (Mezquita) و بزرگ کوردوبا نیز گفته می‌شود، یک مسجد اسلامی مربوط به قرون وسطی در شهر کوردوبای اسپانیا است که پس از رواج مسیحیت در اسپانیا، تبدیل به کلیسای جامع کاتولیک شد. این مسجد یکی از کامل‌ترین آثار تاریخی سبک معماری شمال آفریقا (Moorish) است.
پل رومی هم کوردوبا را به بخش جنوبی این ایالت متصل می‌کند. این پل در زمان امپراتوری رومی‌ها در اوایل سده یکم پیش از میلاد ساخته و راه اندازی شد. این پل در طول تاریخ بسیار خوب ساختار خود را حفظ کرده و آسیب کمی دیده است.
شهر مدینه الزهرا هم از مناطق دیدنی این شهر است. این شهرک که حالت موزه دارد، متریال‌های مختلفی همچون فلز، سنگ، سنگ مرمر، سفال و شیشه در خود دارد.
عربی‌ترین شهر اسپانیا
عربی‌ترین شهر اسپانیا
عربی‌ترین شهر اسپانیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]