دریاچه شور مست

دریاچه شور مست

دریاچه شورمست دریاچه ای است طبیعی که در نزدیکی شهر "پل سفید" از توابع شهرستان سوادکوه مازندران و در ۵.۵ کیلومتری شهرپل سفید واقع شده است. انعکاس تصویر کوههای پوشیده از درخت اطراف در این دریاچه منظره چشم نوازی را خلق می‌کند. فاصله این دریاچه از فیروزکوه 75 کیلومتر و از تهران حدود 200 کیلومتر است. دریاچه شورمست، تنها دریاچه طبیعی شهرستان سواد کوه که وسعت آن ۱۵ هزار متر مربع و عمق آن ۵ متر است.
چنانچه از تهران از جاده فیروزکوه به سمت قائمشهر حرکت کنید،حدود 65 کیلومتر بعد از فیروزکوه و گذشتن از کنار "پل ورسک" به شهر پل سفید میرسید.در مرکز شهر مسیر اسفالتی به سمت روستای شورمست میرود.با ورود به این مسیر و عبور از پل کوچک ابتدای آن و طی مسیر تقریبی 5 کیلومتر به دوراهی میرسید که مسیر سمت راست به روستای شورمست و مسیر سمت چپ به دریاچه شورمست میرسد.
منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل کرده است. در حال حاضر همواره مسافران، طبیعت گردان و ماهیگیران زیادی از این دریاچه بهره برداری می کنند. با بهسازی راه دسترسی، احداث امکانات تفریحی مانند قایق، پدالو، اسکی روی آب و اقامتگاه ساده بهمراه سرویس بهداشتی، می‌توان به جذب توریست در شهرستان سوادکوه کمک شایانی نمود.با توجه به توسعه جاده ای چهاربانده کردن این محوراز تهران به سوادکوه و قائمشهر روز به روز بر میزان استقبال از این دریاچه افزوده می شود. روستا و دریاچه شورمست در ناحیه جنوبی استان مازندران و در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، شهر پل سفید قرار دارد.

دریاچه شور مست
دریاچه شور مست
دریاچه شور مست

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]