کشاورزی مدرن بر روی پشت بام

کشاورزی مدرن بر روی پشت بام

در نیویورک یک نسل جدید کشاورز بوجود آمده که محصولاتشان را در جائی بعمل میاورند که معمولا بلا استفاده است. یک مزرعه اورگانیک بروی بامی در محله بروکلین نیویورک ایجاد شده است که نخستین مزرعه تجارتی پشت بامی درآمریکاست. قبل از این، این پشت بام ۷۵۰ متری یک کارخانه بود.
یکی از این مزرعه داران می‌گوید:“ما در اینجا بین بیست تا بیست و پنج نوع مختلف سبزی و میوه بعمل می‌آوریم. از هویج گرفته تا بادمجان و گوجه فرنگی که بسیار مورد علاقه مردم این محله است.
دو سال است که این مزرعه بطور تجارتی کار می‌کند. در سال اول، سعی کردیم ببینیم چه گیاههائی در این مزرعه بعمل می‌بایند و کدام می‌میرند. امسال بیشتر بر روی معرفی خود و محصولاتمان تمرکز کرده ایم.
حالا محصولاتمان را به رستورانها می‌فروشیم، و گروهی تشکیل داده ایم که با کمک آن میوه و سبزیمان را در بازار عرضه می‌کنیم. تمام سال محصول داریم و هیچ قرضی هم بالا نیاورده ایم.”
مزرعه پشت بامی دیگری در همین محله ایجاد شده که محصولاتش را با دوچرخه به رستورانهای نزدیک و سامنین بروکلین می‌فروشد. بازار هفته ایشان را که در سراسر بهار و تابستان برقرار بود، برای فصل زمستان تعطیل می‌کنند .
“ما سبزیجاتی در اختیار مردم می‌گذاریم که بجای آنکه از چین وارد شده یا از سوی دیگرآمریکا به اینجا آورده شده باشد، در محله خودمان پرورش یافته است. همه چیز اورگانیک است و از مواد شیمیائی استفاده نشده است.”
بن فلانر که کار دفتریش را رها کرده تا بتواند تمام وقتش را به این پروژه اختصاص دهد، می‌گوید برای اجتناب از استفاده از سمهای شیمیائی، باید از راهها طبیعی مبارزه با آفت مثل تغییر مداوم محل کاشت سبزیجات و ایجاد فاصله میان آنها استفاده کرد. هدف او آگاه کردن مردم از تغذیه سالم است.
“ کار من آشپزی است. هم سر کار و هم در خانه اشپزی می‌کنم. به همین دلیل برایم مهم است که موادی که با آن کار می‌کنم خوب باشند.”
کشاورزی بر روی پشت بام تنها به محصول محدود نمی‌شود؛ افراد بسیاری به فلسفه مواد اورگانیک نزدیک و داوطلب کار بر روی این مزارع می‌شوند. علاوه بر این، یک شبکه رستوران اورگانیک بوجود آمده که شق دیگری بر رستورانهای معمول است.
رستوران روبرتا در واقع باشگاهی است که غذا را مستقیما از مزرعه پخته و به مشتری عرضه می‌کند. این رستوران سبزیجات و میوه هاش را از مزرعه
پشت بامی محله می‌خرد، اما در عین حال گلخانه و باغ سبزیجات خود را هم دارد.
رادیو این گروه که به “شبکه میراث” معروف است، نظر همگن کردن کشاورزی، آشپزی و توسعه را از حیاط پشت رستوران منتشر می‌کند. در برنامه‌های این رادیو در مورد بخشهای مختلف تجربه طبع صحبت می‌شود.
مزارع پشت بام محل ایده آلی برای دیدار با دیگران نیست. بهترین محل، رستورانهائی است که از مواد اورگانیک و تازه استفاده می‌کنند.ما به چیزهائی معتقدیم که خوب، تمیز و منصفانه اند. رادیوی ما دراین باره برامه پخش می‌کند.غذای محلی، بامهای سبز و فرهنگ غذای تازه در نیویورک در حال نضج است. و بنظر می‌رسد روند به سوی مواد اورگانیک است .
کشاورزی مدرن بر روی پشت بام
کشاورزی مدرن بر روی پشت بام
کشاورزی مدرن بر روی پشت بام
کشاورزی مدرن بر روی پشت بام

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]