شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

چگونه کوله پشتی مناسب سفر انتخاب کنیم (2)
3-کوله پشتی خانم‌ها
کوله‌های مناسب خانم‌ها با آقایان تفاوت هایی دارد و این به خاطر تفاوت‌های فیزیکی بین خانم‌ها و آقایان است. خانم‌ها عموما نسبت به آقایان، استخوان بندی ریزتری دارند، شکل پایین تنه آن‌ها متفاوت است و سرشانه‌های بزرگی ندارند. کوله‌های مناسب خانم‌ها با عباراتی مانند women ،lady ،SL یا عباراتی این چنین مشخص می‌شود که بستگی به کمپانی سازنده دارد.
کوله خانم‌ها کشیده تر، دارای بندهای کوله نزدیک به هم و کمربندی باریک‌تر و با شکلی قوس دار است که بهتر است کوله روی استخوان لگن خانم‌ها بنشیند. نکته دیگر این که آقایانی هم که دارای استخوان بندی ریزتری هستند می‌توانند این کوله‌ها را نیز در موقع خرید امتحان کنند شاید برای آن‌ها مناسب‌تر باشد.
4-حجم کوله
میزان حجم باری که درون یک کوله می‌توان قرار داد به دو واحد مختلف لیتر و یا اینچ مکعب بیان می‌شود. در واقع حجم دقیق یک کوله با واحد اینچ مکعب بیان می‌شود و به دلیل قابل فهم بودن آن برای همه به واحد لیتر نیز آن را تبدیل کرده و بیان می‌کنند.
نکته دیگر این که برخی کوله‌ها به خصوص کوله‌های آمریکایی دارای سایز بندی small – medium – large می‌باشند که بین این سایز بندی‌ها شاهد اختلاف یکی دو لیتر هستیم اما از آن جا که در ایران اکثر محصولات اروپایی کوهنوردی وجود دارد ما با این مسایل کمتر مواجه می‌شویم.
حجم مناسب به سه عامل بستگی دارد: مدت زمان برنامه، فصل اجرای برنامه و حجم وسایل کوهنورد.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]