دومین کلیسای بزرگ جهان

دومین کلیسای بزرگ جهان

کلیسای جامع میلان (دوئومو میلان) نام کلیسای جامع شهر میلان واقع در میدان دلدوئومواست.
این کلیسا دومین کلیسای بزرگ جهان (بعد از سن پیترز روم) است از سال ۱۳۸۶ تا ۱۸۰۵ میلادی ساختمان و تکمیل بنای آن انجام گرفته است نزدیک به ۱۴۶ متر (۴۸۶ پا) ارتفاع دارد، بر بالای ستون‌های مرمری آن که متجاوز از ۴۰ عدد می‌باشند مجسمه‌های مرمرینی از حواریون عیسی حجاری گردیده اند.
این کلیسا که ساخت آن پنج سده به درازا کشید، هم‌اکنون چهارمین کلیسای بزرگ دنیاست. در جای کنونی کلیسا، قصری بزرگ از زمان امپراتوری روم قرار داشت که پس از یک آتش‌سوزی در سال ۴۵۴ خورشیدی (برابر ۱۰۷۵) میلادی بی‌کاربرد ماند تا اینکه ساخت کلیسا در سال ۷۶۵ خ (برابر ۱۳۸۶ م) آغاز شد.
ساخت این کلیسا در ۱۶ آبان ۷۶۵ خ (برابر ۲۰ می‌۱۸۰۵ م) به دستور ناپلئون بوناپارت پایان یافت و وی در آتجا بعنوان پادشاه ایتالیا تاجگذاری کرد. ازین‌رو تندیس بزرگی از ناپلئون در روبروی این کلیسا در میدان ساخته شده است.
درازای بنا ۱۵۷ متر، پهنا ۹۲ متر، بلندای درونی ۴۵ (سوم در جهان)و بیرونی ۵/۶۵ متر و بلندترین تقطه آن تندیسی نمادین از مریم به نام مادونینا و بلندای ۵/۱۰۶ متر است. ساختمانش از آجر و نمای آن از مرمر است.
نمای جلوی این کلیسا بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ بازسازی شد و هم‌اکنون دیگر بخش‌های نمای آن در حال بازسازی است. بازدید این کلیسا همه‌روزه زایگان است و برای رفتن به بام آن در سال ۲۰۱۰ می‌بایستی هزینه ۵ یورو از طریق پله و ۸ یورو با بالابر پرداخته شود.
دومین کلیسای بزرگ جهان
دومین کلیسای بزرگ جهان
دومین کلیسای بزرگ جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]