کایه کائولکر

کایه کائولکر

«کایه کائولکر»، یکی از دسته جزایر کوچک سواحل بلیز شمالی است. «کایه کائولکر»، به دلیل آرامش بی نظیرش، از سایر جزایر «بلیزی» معروف‌تر است.
هیچ کجای این جزیره، قانونی برای چگونگی پوشش پیدا نخواهید کرد و برای بسیاری از مشاغل مهم نیست که مشتریانشان با پای برهنه آن جا بروند.
محبوب‌ترین ساحل «کایه کائولکر»، «اسپلیت» (Split)، نام دارد. این منطقه، ساحلی است که به وسیله‌ی یک خلیج کوچک ایجاد شده و این خلیج، قسمت شمالی این جزیره را از قسمت جنوبی آن جدا می‌کند. آب این جا آرام و تمیز است.
صخره‌های مرجانی نزدیک به آن، از رسیدن امواج به ساحل جلوگیری می‌کنند. با شنا کردن و زیر آبی رفتن توسط لوله‌ی تنفسی در ساعت دو بعدازظهر، می‌توانید از این ساحل زیبا لذت کافی را ببرید.
در همان اطراف ساحل، مغازه هایی به چشم می‌خورد که انواع نوشیدنی‌های میوه ای بسیار خوش مزه را برای شما سرو می‌کند. از قسمت شمالی این جزیره به نام جنگل «کایه کائولکر»، که یکی از منابع جنگلی درختان همیشه سبز ساحلی به رنگ قرمز و سیاه کمیاب است، دیدن کنید.
این درختان ریشه هایی دارند که در آب‌های شور رشد می‌کنند. آن‌ها به عنوان محل سکونت گونه‌های کمیاب پرندگانی مانند «چکاوک نادر منگرُو» (mangrove)، به کار می‌روند.
از کرانه‌ی شرقی «کایه کائولکر»، صخره‌ی مرجانی بلیزی از دور دست دیده می‌شود. یعنی یک سایه‌ی آبی تیره که محل زندگی دسته ای از ماهی‌های غول پیکر و انگل هایی به رنگ نئون است.
کایه کائولکر
کایه کائولکر
کایه کائولکر
کایه کائولکر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]