در مالدیو چه بخوریم؟

در مالدیو چه بخوریم؟

یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های سفر به مالدیو استفاده از غذاهای متنوع این منطقه است، به نحوی که بسیاری از جمعیت گردشگر در این کشور سراغ غذاهای بومی می‌روند و همین موضوع نیز موجب ایجاد رستوران‌های متعدد در سطح جزایر شده است. صبحانه در مالدیو عالی است و می‌توان به سرو انواع میوه‌های تازه، ماست، سالاد، دانه‌های روغنی و... اشاره کرد. برای شام، می‌توان از بوفه با منوی باز از انواع غذاهای هندی، مالدیوی و ایتالیایی و... استفاده کرد.
همچنین، دو رستوران ویژه با محیطی آرام و رمانتیک در کنار دریا با بهترین نوشیدنی‌ها و انواع غذاهای گریل و دریایی که صرف شام را در زیر نور ستاره‌ها به ویژه زمانی که هوا گرم است، لذت بخش می‌کند، در دسترس مسافران قرار دارد. از مشهورترین غذاهای مالدیوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
ماس هونی: مشهورترین صبحانه مالدیو غذای ماس هونی است که مواد اصلی آن را ماهی دودی، پیاز و نارگیل تشکیل می‌دهد. این مواد به کمک ادویه‌های خاصی پخته شده و به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاها در میان گردشگران شناخته می‌شود.
بامبو کی لو هیتی: این مورد بیشتر به یک میان وعده شباهت دارد، زیرا در حقیقت می‌توان آن را یک نوع نان به حساب آورد، این نان ویژه با ادویه کاری و میوه‌های تازه فرآوری شده و در ماهی تابه‌های مخصوصی سرخ می‌شود. محبوبیت این غذا به حدی است که تقریبا در تمامی رستوران‌های مالدیو می‌توان به آن دسترسی داشت.
فیهونو ماس: این غذا از ماهی‌های دریایی کباب شده تشکیل می‌شود که البته پیش از کباب شدن در سس ویژه ای که ماده اصلی آن فلفل قرمز است، خوابانده می‌شود.
گولا: دیگر شیرینی مشهور این کشور گولا نام دارد که درواقع بیشتر به کوفته‌های ماهی شباهت دارد.
کیمیا: این غذا به صورت رولت‌های ماهی سرو می‌شود که البته این رولت‌ها باید تا حد امکان سرخ شده و برشته باشند.
کولی بورکیبا: این مورد شاید برای ما ایرانیان بسیار عجیب باد ولی در کشور مالدیو به عنوان یکی از مشهورترین غذاها شناخته می‌شود. کولی بور کیبا یک نوع کیک است که ماده اصلی آن را ماهی و ادویه تند تشکیل می‌دهد.


در مالدیو چه بخوریم؟
در مالدیو چه بخوریم؟
در مالدیو چه بخوریم؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]