دنیای دلفین‌ها چه شکلی است ؟

دنیای دلفین‌ها چه شکلی است ؟

دلفین‌ها از جمله موجوداتی هستند که اجداد آن از 50 میلیون سال پیش وجود داشته اند و شباهت ناچیزی به گرگ‌ها دارند.
دلفین‌ها از دسته پستانداران هستند و همانند انسان و دیگر موجودات با مصرف شیر بالغ می‌شوند.
دلفین هها برای چند دقیقه روی آب می‌آیند تا نفس بکشند و دوباره به عمق آب بر می‌گردند و می‌توانند تا 15 دقیقه زیر آب بمانند.
دلفین‌ها در ابتدا در آب‌های کم عمق زندگی می‌کرده اند اما به تدریخ خود را برای زندگی در آب‌های عمیق دریاها آماده کرده اند.
بزرگترین نوع دلفین Orca نام دارد که طول آن به 10 متر می‌رسد.
دلفین‌ها در زیر پوست خود لایه‌ی کلفت چربی به نام blibber دارند که به گرم ماندن آنها کمک می‌کند . دلفین هایی که در آب‌های سرد زندگی می‌کنند، لایه چربی پوست شان ضخیم‌تر است.
دلفین‌ها زندگی خانوادگی دارند و مدیریت خانواده توسط اعضای نر انجام می‌شود. برای ادامه زندگی به هم کمک می‌کنند. مثلا زمانی که دلفین به سن رشد می‌رسد، اعضای خانواده برای او مدرسه‌ی خانوادگی تشکیل می‌دهند تا به او بیاموزند که چگونه شکار کند و خود را برای سفرهای طولانی و پرخطر آماده کند.
انسان زندگی دلفین‌ها را تهدید می‌کند. آلودگی محیط زیست، سازه‌های مسکونی و ماهیگیری تهدیداتی برای زندگی دلفین‌ها می‌باشد. خیلی از دلفین‌ها در تور ماهیگیری گیر می‌افتند یا حتی به خاطر ماهیگیری بیش از اندازه انسان‌ها غذای کافی به دست نمی‌آورند.
دلفین‌ها از سیستم انعکاس صدا برای اطلاع از اخبار استفاده می‌کنند. به این صورت که دلفین‌ها صداهایی از خودشان در می‌آورند و بازگشت پژواک صدا به سمت دلفین ها، اخباری راجع به محل غذا، خطر، حیوانات قاتل و صخره‌های مانع به آنها می‌دهد.
بعضی از دلفین‌ها در آب‌های شیرین زندگی می‌کنند. این گونه از دلفین‌ها در معرض خطرات جدی هستند و حتی گونه ای با نام Baiji منقرض شده اند.
دنیای دلفین‌ها چه شکلی است ؟
دنیای دلفین‌ها چه شکلی است ؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]