دراز‌ترین حشره جهان

دراز‌ترین حشره جهان

درازترین حشره جهان در حالی کشف شده که تا اکنون این نوع حشره در جای خاضی رد زیادی از خود بر جای نگذاشته بود اما چندی پیش دانشمندان چینی از کشف درازترین حشره دنیا خبر دادند.این حشره یک گونه جدید از حشراتی با پاهای چسبنده به نام – فریگانیستریا – که در زیان انگلیسی Phryganistria شناخته می‌شود با بیش از نیم متر طول شگفتی دانشمندان را وا داشت که از ز نظر محققین وجود یک حشره نیم متری چیزی مثل دیدن کابوس در واقعیت است.
درازترین حشره جهان یعنی فریگانیستریا که در طول یک سفر علمی در منطقه – گوانگشی جوانگ – Guangxi Zhuang در چین به دام افتاده دارای طول ۶۲٫۴ سانتی متر بوده و نکته قابل توجه این است که این حشره در سال ۲۰۱۴ کشف شد اما طی روزهای اخیر آن هم بعد از گذشت دو سال این خبر به صورت رسمی و برای انتشار در اختیار رسانه‌های قرار گرفت.
این پژوهشگر برای یافتن درازترین حشره جهان و حشرات دیگر به یکی از کوهی‌های منطقه گوانگشی جوانگ که ارتفاعی ۱۲۰۰ متری دارد صعود کرده و در آن‌جا مشغول جستوجو بود که سایه ای تاریک و عجیب را دید که مثل شاخه‌های درخت در حال حرکت است، به گفته خودش سپس نزدیکتر رفتم و از دیدن چنین حشره بزرگی که پاهایش به اندازه بدنش بود متحیر شدم و این در حالی بود که امیدی به پیدا روز هنگام این حشره را نداشتم، درست آن را مقابل چشمان خود مشاهده کردم که لحظه باشکوهی را برایم رقم زد.
بد نیست بدانید که این حشره هم اکنون در موزه‌ای در غرب چین همان جایی که ژائو لی در آن کار می‌کند نگهداری می‌شود و جالب است بدانید این حشره شش نوزاد دارد که کوچکترین آنها ۲۶ سانتی متر طول دارند .
تا پیش از کشف فریگانیستریا رکورد طولانی‌ترین حشره دنیا در گونه حشرات چسبنده برای کشور مالزی بود آن حشره در سال ۲۰۰۸ کشف شد و ۵۶٫۷ سانتی متر طول داشت که این حشره هم اکنون در موزه تاریخ و طبیعت لندن نگهداری می‌شود .
دراز‌ترین حشره جهان
دراز‌ترین حشره جهان
دراز‌ترین حشره جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]