دانستنیهایی درباره مراکش

دانستنیهایی درباره مراکش

مَراکِش یا مغرب کشوری است در شمال غربی آفریقا. مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد. کشور مراکش از سوی خاور با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه‌است.
آب و هوای مراکش همواره معتدل بوده و امکان لذت بردن از تنوعات این کشور در تمام طول سال وجود دارد.
قیمت خورد و خوراک در مراکش نسبت به خیلی از کشورهای دنیا، ارزان‌تر و به‌صرفه است. قیمت یک فنجان چای فقط ۲ تا ۴ درهم است. یک ظرف غذا پر از گوشت و سبزیجات همراه با مخلفات آن حدود ۳۵ درهم قیمت دارد. ساندویچ، پیتزا و کلیه غذاهای خیابانی بسته به شهر اقامت شما، قیمتی بین ۲۰ تا ۵۰ درهم دارند. البته همه رستوران‌های این کشور ارزان نیستند. به طور مثال رستوران‌های شهرهای ساحلی، برای غذاهای دریایی خود قیمتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ درهم طلب می‌کنند.
بهترین روش برای حمل و نقل در مراکش، استفاده از قطار است. این روش ارزان، راحت و بدون دغدغه است. ایستگاه‌های راه‌آهن تقریبا در تمام شهرهای اصلی مراکش وجود دارد و شما را از سفر با ماشین بی‌نیاز می‌کنند.برای خورد و خوراک در مراکش لازم نیست زیاد پول خرج کنید. کافی است در خیابان چند دقیقه‌ای پیاده‌روی کنید تا انواع دکه‌های فروش غذا را در جای جای شهر ببینید. خرید غذا از این دکه‌ها بسیار به‌صرفه‌تر از رستوران‌های مرکز شهر است.


دانستنیهایی درباره مراکش
دانستنیهایی درباره مراکش
دانستنیهایی درباره مراکش

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]