ویلای ملانا

ویلای ملانا

در مورد ساخت ویلای ریبا ، دیدنی و گرانقیمت ملانا باید گفت که داستان ساخت آن از یک عکس شروع شد. عکسی که توسط یک عکاس از فلات طبیعی شکل گرفته بر روی شیبی تند در پرا ملان در تیروس یونان گرفته شد. این چشم انداز با ظرافت تمام به دور خود تاب می‌خورد و پناهگاه کوچکی را خلق می‌کند که از حرارت محافظت شده و به واسطه بادهایی که از دریا می‌وزند خنک می‌شود.
بنابراین این طور بود که والیا فوفا و پاناگیوتیس پاپاسوتیریو معماران این بنا از روی همان عکس، یک سازه تهاجمی مینی مالیستی را به شکلی مدرن – بالهام از طبیعت – طراحی کردند که به زبیایی هرچه تمامتر بر روی فلات جا خوش کرده است.
این ویلای زیبا پلات مستطیل شکلی داشته و به سه حجم مجزا تقسیم می‌شود. بنابراین به لحاظ بصری در طراحی تاکید بر روی فرم مرکزی بوده است، تمام فعالیت‌های مشترک نیز در همین محل انجام می‌شود. حجم مرکزی یاد شده پوشیده از سنگ روستایی است، سقف شیروانی و اجاقی دارد که نمای رو به بیرون و افق را قاب گرفته است.
در توصیف و توضیح بیشتر این ویلا باید گفت که روی هر کدام از طرفین سازه میانی که اندکی مایل است دو فرم سفید واقع شده است، ساختمان بزرگتر که رنگ سفید ماتی دارد حاوی اتاق خواب، سرویس بهداشتی و سایر فضاهای مخفی است، حجم دیگر نیز ناحیه پاسیوی پوشیده ای می‌باشد. در کنار فضای نشیمن بیرونی، استخر یکپارچه ای قرار دارد که پیرامون سایت کشیده شده است و در لبه‌ها پس و پیش شده است.
نکته قابل توجه و معارانه این بنا این هست که «ویلا مانلا» نمای بیرونی سفید رنگی دارد که به انعکاس آفتاب شدید کمک می‌کند و همزمان تکمیل کنده فضای نشیمن مرکزی با نمای صخره ای است. نمای سنگی، گذشته از اینکه برگرفته از سنت‌های معماری این منطقه است درجه حرارت داخل را در تمام اوقات به صورت متعادل حفظ می‌کند. کار طراحی این ویلا به عهده والیا فوفا و پاناگیوتیس پاپاسوتیریو قرار داشته است و عکاسی توسط پیگمالیون کاراتزاس انجام شده است.
ویلای ملانا
ویلای ملانا
ویلای ملانا
ویلای ملانا
ویلای ملانا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]