باغ معلق برزیل

باغ معلق برزیل

یک شرکت معماری در برزیلی از یک طرح مفهومی از باغ معلق در بزرگراه که آلاینده‌ها را فیلتر می‌کند رونمایی کرده است . این شرکت که تابعیت دو گانه برزیلی – فرانسوی دارد قصد دارد این باغ را با طول سه کیلومتر در سائوپائولو بسازد .
آلودگی خودروها در همه جای جهان برای افرادی که در نزدیکی بزرگراه‌ها زندگی می‌کنند معضل بسیار بزرگی است . شرکت riptyque یک طرح جدید برای مقابله با این آلودگی در شهر سائوپائولو برزیل داده است . این طرح که قرار است در زیر پل Minhocão اجرا شود می‌تواند تا ۲۰ درصد دی اکسید کربن ناشی از اگزوز خودرو‌ها را کاهش دهد .
طرح شرکت riptyque برای کاهش آلودگی ساخت یک باغ معلق به طول سه کیلومتر است . گیاهان این باغ معلق همگی از نوعی هستند که بیشترین اکسیژن را به فضا خواهند داد و دی اکسید کربن زیادی را جذب خواهند کرد .
پل Minhocão در شهر سائوپائولو در سال ۱۹۷۱ ساخته شده و یکی از پل‌های قدیمی شهر است که نمای بسیار نامناسبی دارد . با انجام طرح باغ معلق نه تنها آلودگی محیط منطقه کاهش پیدا می‌کند بلکه فضای بسیار مناسبی برای خوش گذرانی ساکنین هم ایجاد خواهد شد .
فضایی که گیاهان در آن کاشته خواهند شد کاملا باز است و نور مورد نیاز گیاه توسط خورشید تامین خواهد شد .باغ معلق با استفاده از فناوری هیدروپونیک ایجاد خواهد شد . در این روش احتیاجی به خاک نیست و گیاه مواد مورد نیاز خود را از آب می‌گیرد .جالب اینجاست که از بخار آبی که به گیاه داده می‌شود قرار است در پاک کردن سطوح اطراف پل استفاده شود .
همچنین در این طرح فضاهایی برای رویدادهای اجتماعی و انجام برنامه‌های فرهنگی تعبیه شده . بطور کلی قرار است با انجام طرح باغ معلق در این منطقه محدوده پل به یک مکان بسیار زیبا و قابل استفاده برای عموم تبدیل شود .
باغ معلق برزیل
باغ معلق برزیل
باغ معلق برزیل

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]