روستای سیرچ

روستای سیرچ

در نزدیکی یکی از گرمترین نقاط کره زمین، روستایی سردسیر و ییلاقی قرار دارد که تا خودتان به این منطقه شگفت انگیز سفر نکنید باور نمی‌کنید که در کویری گرم و سوزان تکه ای از این بهشت سرسبز و زیبا جاخوش کرده است.
تنها با رفتن به سیرچ می‌توانید لذت برف بازی در نزدیکی کویر داغ راتجربه کنید و با دیدن زیبایی‌ها منحصر به فرد آن چشمان خود را نوازش دهید.
سیرچ یکی از آبادی‌های شهداد است که به علت داشتن آب و هوای خنک و کوهستانی از زمان‌های خیلی دور ییلاق کرمان، بخش کویری و گرمسیری شهداد و آبادی‌های تابعه آن بوده است.این روستا در دره ای با شیب ملایم قرار دارد و از دامنه‌های بلندیهای پلوار (قله جفتان) آغاز می‌شود و به سمت کویر شهداد ادامه پیدا می‌کند.
روستای سیرچ در ارتفاعات قرار گرفته است و به دلیل آب و هوای معتدل سردسیری و رودخانه دائمی پر آب و فراوانی آبهای جاری دارای طبیعتی کاملا سرسبز است و کوه‌های اطراف آن با پوشش انبوه درختان چشم اندازی وصف ناپذیر دارد.شغل اصلی مردم سیرچ دامداری و کشاورزی است و محصولات سردسیری بسیار مرغوبی در آن کشت می‌شود. باغهایی با درختان انگور، انجیر، گیلاس و آلبالو و انار و...در این روستای کوهستانی به وفور دیده می‌شود.
روستای سیرچ در 80 کیلومتری شرق کرمان و 30 کیلومتری جنوب شرقی شهداد واقع شده و خوشبختانه مسیر دسترسی این روستا از هر دو جاده کرمان - سیرچ و شهداد - سیرچ آسفالت است و به راحتی می‌توانید به این منطقه زیبا سفر کنید.
گذارتان که به سیرچ افتاد، می‌توانید سراغی هم از سوغاتی‌های معروف این روستا بگیرید و برای دوستانتان کره و روغن حیوانی مرغوب، خشکبار، قالیچه‌های کوچک و حصیربافته‌های تزئینی هدیه ببرید.
روستای سیرچ
روستای سیرچ
روستای سیرچ

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]