ناشناخته‌ای در دنیای ارومیه

ناشناخته‌ای در دنیای ارومیه

بسیاری از شما در سفرتان به شهر ارومیه، دریاچه ارومیه را از نزدیک دیده‌اید. اما شاید ندانید که در همسایگی این دریاچه زیبا، دریاچه ناشناخته دیگری قرار دارد که می‌تواند لذت ارومیه گردی شما را چند برابر کند. دریاچه‌ای زیبا و بکر اما کوچک‌تر به نام مارمیشو.
برای دیدن مارمیشو باید حدود 45 کیلومتر از غرب شهر ارومیه فاصله بگیرید و دریاچه نیلی رنگ مارمیشو را در میان کوهستان‌های این شهرستان نزدیک به مرز ایران و ترکیه ببینید. مسیری شما از حاشیه رودخانه زیبای نازلوچای در غرب شهر ارومیه می‌گذرد و در میان راه از روستاهای پسان، بانی و هلانی می‌گذرید و به روستای مارمیشو می‌رسید. مسیر جاده در دره زیبایی قرار گرفته که خود از منظره کوهستانی خاصی برخوردار است.
در روستای مارمیشو با پیدا کردن زیارتگاه پیر خراسانی و ادامه دادن مسیری سنگلاخی اما زیبا می‌توانید به دریاچه مارمیشو برسید. دریاچه ای 5هکتاری با عمق 50 تا 60 متر که قزل آلاهای بومی اش در میان مردم منطقه شهرت دارند.
رودخانه نازلوچای از کوه‌های بایبون و ستاره لوند سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به تنگه‌ای بسیار سرسبز و دیدنی می‌رسد.
از جمع شدن آب این رودخانه دریاچه مارمیشو به وجود آمده که زیستگاه جانوران و گیاهان بسیاری است که برای نمونه می‌توان به ماهی قزل‌آلا، درختانی چون بید، بلوط، صنوبر، زالزالک و گیاهانی چون گون، لاله کوهی، شیرین‌بیان، زنبق وحشی و... اشاره کرد. در نظر داشته باشید محیط دریاچه آرام بوده و برای ماهیگیری بسیار مناسب است.
ناشناخته‌ای در دنیای ارومیه
ناشناخته‌ای در دنیای ارومیه
ناشناخته‌ای در دنیای ارومیه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]