آشنایی با خطرناک‌ترین ماهی جهان

آشنایی با خطرناک‌ترین ماهی جهان

این نوع از ماهی پیرانا عصبانی، شرور و مهاجم است. پیرانا همه چیز خوار است؛ از ماهی‌ها و گاو‌ها گرفته وگاهی انسان‌ها که جزو غذای پیراناهای گرسنه محسوب می‌شوند.
تقریبا بیست گونه ماهی پیرانا در بلند‌ترین رودخانه جهان آمازون وجود دارد. از این میان، تنها چهار تا پنج گونه پیرانا خطرناک اند. بیشتر آن‌ها بی‌ضرر و رام هستند و خطری برای انسان‌ها و سایر موجودات دیگر به شمار نمی‌روند. Pygocentrus nattereri یک گونه خطرناک پیرانا است که به پیرانا شکم قرمز شهرت دارد. این نوع از ماهی پیرانا عصبانی، شرور و مهاجم است. پیرانا همه چیز خوار است؛ از ماهی‌ها و گاو‌ها گرفته وگاهی انسان‌ها که جزو غذای پیراناهای گرسنه محسوب می‌شوند.
پیرانا به دلیل داشتن دندان‌های تیز و تیغ مانند معروف است. مردمان بومی آمازون از دندان‌های پیرانا برای تهیه اسلحه و ابزار استفاده می‌کنند. پیرانا وقتی شکار می‌شود و در بیرون آب هم تا دقایقی خطرناک است و احتمال حمله کردن دارد، ممکن است با یک پرش ناگهانی به ماهی گیران به آنان آسیب جدی وارد کرده و قطعه‌ای از صورت و یا دست و پای آنان را قطع کند.
پیرانا آسیب ناپذیر و روئین تن نیست. پیراناهای جوان معمولا طعمه کایمن‌ها (تمساح‌های کوچک و گونه‌ای از الیگاتور‌ها) می‌شوند. در فصل‌های خشک سال که آب رودخانه پایین می‌آید، پیرانا‌ها به دلیل کمبود اکسیژن می‌میرند و کایمن‌ها با اجساد ماهی‌های مرده مهمانی بزرگی برای خود بر پا می‌کنند.
شاید باور کردنش کمی سخت باشد؛ اما مردم زیادی در سطح جهان به نگهداری پیرانا علاقه دارند. آن‌ها پیرانا را در آکواریوم خانه خود نگه می‌دارند. پیرانا گرسنه بسیار خطرناک است و ممکن است آکواریوم را به مکان نا‌امنی برای دیگر ماهی‌ها تبدیل کند. غذا دادن به موقع و منظم به پیرانا او را آرام نگه می‌دارد؛ هر چند افرادی که این ماهی‌ها را نگه می‌دارند، باید عواقب و مسئولیت نگهداری آنچه به طبیعت وحشی تعلق دارد را نیز بپذیرند.
آشنایی با خطرناک‌ترین ماهی جهان
آشنایی با خطرناک‌ترین ماهی جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]