در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

روزنامه هفت صبح: مشهد، کیش، قشم و طبیعت بکر گوشه و اطراف کشور و بعضی کشورهای همسایه می‌توانند گزینه‌های جذابی برای یک سفر دو سه روز باشند.
تعطیلات عیدفطر امسال سه روزه است. اما با یک بدشانسی همراه هستیم. آن همه اینکه جمعه جزو همین تعطیلات است. بنابراین اگر قصد مسافرت دارید با ید فکر یک سفر سه روزه باشید. سفری که می‌توانید همین حالا هم که گزارش ما را می‌خوانید برایش برنامه بریزید.
مشهد؛ یک شهر زیارتی و تفریحی:
گزینه اول بسیاری از ایرانی‌ها برای هر تعطیلی، سفر به مشهد است. زیارت امام رضا (ع) برای خیلی از مردم ما یک گزینه همیشگی برای سفر در ایام تعطیلی است. ضمن اینکه مشهد در طول 10 سال گذشته به لحاظ مراکز تفریحی، گردشگری و تجاری به قطب منطقه شرق کشور تبدیل شده است. شهرهای طرقبه و شاندیز، مراکز تجاری و گردشگری مختلف مثل پدیده شاندیز، پروما، وصال، الماس شرق، مجموعه‌های آبی مختلف مثل موج‌های آبی، آفتاب و ایرانیان و مراکز تاریخی مانند مقبره فردوسی، نادرشاه افشار و... توانسته مشهد را به منطقه ای دلپذیر برای گذراندن تعطیلات تبدیل کند.
قشم؛ پرطرفدار و ارزان‌تر از کیش:
بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، مقصد بسیاری از مسافران در تعطیلات عید فطر محسوب می‌شود. با اینکه هوا به شدت گرم است، اما قشم آنقدر جذابیت دارد که بتواند هتل‌های شهر خود را پر کند. یک شرکت گردشگری، توری برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مدنظر دارد. اگر در یک هتل سه ستاره، اتاق دو تخته بخواهید، برای هر نفر 470 هزار تومان باید هزینه کنید. هزینه شما برای همین نوع اتاق، در یک هتل سه ستاره دیگر حدود 490 هزار تومان است. یک هتل سه ستاره دیگر نیز در قشم قیمت 545 هزار تومان را برای چنین سفری تعیین کرده است. اما یک هتل چهارستاره هم در جست و جوهای خود پیدا کردیم که 565 هزار تومان قیمت تعیین کرده است. برای پرواز به صورت شخصی با هواپیما به قشم نیز با یک نگاه به پروازهای لیست شده روز سه شنبه می‌توان پی برد که قیمت‌ها از 207 هزار تومان شروع شده و تا 346 هزار تومان ادامه دارد.
کیش؛ گرم اما پر از جشنواره‌های تابستانی
کیش در تمام طول تابستان انواع و اقسام جشنواره‌های خرید را برگزار می‌کند و مانورهای تبلیغاتی این منطقه آزاد، توانسته جمعیت چشمگیری را حتی در گرم‌ترین ایام سال به مروارید خلیج فارس بکشاند. اگر بخواهید با تورهای پرشمار گردشگری به کیش سفر کنید، بدانید که می‌توانید گزینه ای را انتخاب کنید که از 15 تیر به مدت سه شب شروع می‌شود. یعنی سه شنبه شب می‌رود و انشاالله پنجشنبه به شهر خود باز می‌گردید. بنابراین باید 570 هزار تومان خرج این سفر با هواپیمایی کیش ایر کنید.
یک تور د یگر هم هست. این تور از روز سه شنبه تا پنجشنبه می‌خواهد شما را به کیش ببرد. برای این سفر می‌توانید هتل‌های دو تا پنج ستاره را انتخاب کنید. هزینه اقامت در این مدت در یک اتاق دوتخته در یک هتل دو ستاره 520 هزار تومان خرج بر می‌دارد. اگر گزینه هتل سه ستاره را انتخاب کنید از 580 تا 680 هزار تومان و برای هتل‌های چهار ستاره باید 680 تا 820 هزار تومان و برای هتل‌های پنج ستاره این تور، 780 تا 930 هزار تومان خرج کنید. قیمت بلیت هواپیما را نیز بگوییم. پرواز به کیش در روز سه شنبه هفته جاری بین 260 و 484 هزار تومان خرج بر می‌دارد.
به طبیعت بروید
گرچه شمال کشور در این روزها، گرم‌ترین روزهای سال را پشت سر می‌گذارد، اما سفر به آن منطقه، همیشه جذاب است. یک شرکت گردشگری برای تور نمک آبرود- رامسر- لاهیجان 495 هزار تومان قیمت گذاشته است. ساعت حرکت پنج صبح چهارشنبه و جمعه روز برگشت است. یک تور دیگر نیز برای سیاحت در رودخانه ارمند، قلعه چالشتر و پل زمان خان واقع در استان چهارمحال بختیاری ترتیب داده شده که از 16 تا 18 تیرماه انجام می‌شود. برای این سفر باید 380 هزار تومان دست به جیب شوید.
سفر چهار روزه از چهارشنبه به شیراز توسط یک شرکت گردشگری، هزینه ای برابر 610، 715 یا 795 هزار تومان برای هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره دارد.
برای سفر به چابهار، یک تور با هواپیمایی کاسپین قرارداد دارد و می‌خواهد مسافرانش را به مدت سه شب و چهار روز به این شهر بندری در جنوب شرق کشور ببرد. خرج هر نفر در این سفر، 850 هزار تومان است. یک تور می‌تواند شما را به مدت چهار شب و پنج روز به همدان و کردستان ببرد. شما در این سفر، غار علیصدر، زریوار و بانه را خواهید دید. اقامت شما در خانه محلی بوده و 225 هزار تومان خرج تان خواهدبود.
با تور دیگری می‌توان غار سهولان و آبشار شلماش را در کردستان ببینید که اقامت تان در یک هتل دو ستاره خواهدبود. برای این سفر باید 420 هزار تومان خرج کنید؛ آن هم برای مدت سه روز و دو شب.
می توان
در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟
در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟
در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟
در تعطیلات عید فطر به کجا سفر کنیم؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]