شخارا کوهی با 9 قله

شخارا کوهی با 9 قله

شخارا، بالاترین نقطه در کشور گرجستان و چهارمین قله بلند اروپا بعد از البروس(5643 متر)، دیخ-تاو (5204 متر) و کوشتان (5151 متر) واقع در منطقه سوانتی در امتداد مرز روسیه می‌باشد. این کوه در 88 کیلومتری (55 مایل) شمال شهر کوتایسی، دومین شهر بزرگ گرجستان قرار گرفته است. چهره‌ی شمالی آن (در سمت روسیه) 1500متر (4900 فوت) و شامل چندین مسیر دشوار کلاسیک جهت صعود است .
مسیرهای صعودی سمت روسیه از نوع صعودهای سخت کوهنوردی در اروپا هستند. این قله از سمت روسیه در منطقه بزنگی قرار گرفته است که 65 کیلومتر شرق کوه البروس را شامل می‌شود و پر چگال‌ترین مجموعه از قله‌های بلند و بزرگترین سیستم یخبندان در قفقاز است. صعود راحت‌تر آن از سمت گرجستان، با شروع از روستای اوشگولی (حفاظت شده توسط یونسکو به دلیل ساختمانهای منحصربه فرد برجهای دفاعی) در شمال سوانتی می‌باشد.
شخارا در گویش سوانتیایی به معنی "نه" می‌باشد بدلیل آنکه شامل 9 قله است. این کوه از باشکوه‌ترین و طاقت فرساترین کوههای قفقاز بوده و دامنه‌های آن به شدت یخبندان هستند.
قله برای اولین بار در سال 1888 از طریق مسیر خط الراس شمال شرق توسط تیم سوئیس / انگلستان (یو.آلمر، جی.کوکین، و سی.راث) صعود شد. این مسیر هنوز هم یکی از مسیرهای محبوب و ساده صعود کوه شخارا می‌باشد.
ژوئن تا سپتامبر فصل صعود با بهترین مناظر در آب و هوای خوب است . پس از اوایل ماه سپتامبر، آب و هوا رو به خراب شدن رفته و سردتر می‌گردد .
توجه : اوشبا درجه سختی بالایی به جهت صعود دارد بنابراین صعود آن باید توسط کوهنوردان با تجربه صورت بگیرد.

شخارا کوهی با 9 قله
شخارا کوهی با 9 قله
شخارا کوهی با 9 قله

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]