چگونه به جواهر دشت سفر کنیم؟

چگونه به جواهر دشت سفر کنیم؟

جواهردشت (به گویش گیلکی: جئوَردشت) از روستاهای ییلاقی شهرستان رودسر و بخش چابکسر، واقع در استان گیلان است و در ارتفاع نسبی ۲۰۰۰ متری از سطح دریای خزر واقع شده است.جواهر دشت جواهری در خطه سرسبز گیلان است. سرزمینی زیبا در 22کیلومتری محله سیاهکلرود در شرق گیلان که در شهرستان رودسر واقع شده است. طبیعت بکر، دشت‌های وسیع و سرسبز، هوای پاک، سکوت وصف ناپذیر و... همه و همه در این منطقه زیبا جمع شده تا گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی زیادی را به سوی خود جذب کند.
رای رفتن به جواهردشت از سیاهکلرود سوار بر جیپ‌های مسافرکش می‌شویم که معمولاً بیش از ظرفیت مسافر سوار می‌کنند. از خیاط محله، سجیدان و رودخانه سجیدان می‌گذریم و وارد چاشت خورلات (چاشت به معنی ناهار) که مکانی تفریحی و گردشی است می‌شویم. فاصله سیاهکلرود تا جواهردشت از میان جنگل‌های انبوه و درختان سر به فلک کشیده و رودخانه و دره و کوه می‌گذرد.
با این که مسیر را باید از جاده خاکی بگذریم اما سرسبزی این مشکل را هموار می‌کند و در یک چشم به هم زدن مسیر 2ساعته طی شده و به محله زیبای جواهردشت می‌رسیم. قهوه خانه‌های توراهی، محلی مناسب برای خوردن چای و استراحت است که رانندگان دقایقی در کنار یکی از آنها می‌ایستند.
قبل از ورود به محله جواهردشت آستانه متبرکه نقره عباس در دشتی زیبا و وسیع قرار دارد که اهالی و مسافران برای زیارت و سیاحت به آنجا می‌روند تا چشم انداز زیبای آن را ببینند. وجود گیاهان زیبا مانند «میش گوش» و انواع گل‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت از جمله زیبایی‌های این منطقه است. از کنار بقعه، محله و خانه‌های زیبای آن که با سقف‌های شیروانی روز به روز در حال افزایش است، دیده می‌شود.
چگونه به جواهر دشت سفر کنیم؟
چگونه به جواهر دشت سفر کنیم؟
چگونه به جواهر دشت سفر کنیم؟
چگونه به جواهر دشت سفر کنیم؟
چگونه به جواهر دشت سفر کنیم؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]