زمزمه تمدن کرمان زمین در گوش جهانیان

زمزمه تمدن کرمان زمین در گوش جهانیان

استاندار کرمان گفت: با ثبت دو اثر تاریخی دیگر از استان کرمان در میراث جهانی بار دیگر کلام فرهنگ و تمدن کرمان‌زمین در گوش جهانیان زمزمه شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، «علیرضا رزم‌حسینی» در این‌باره اظهار کرد: در چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو با موضوع فرهنگ در برابر تروریسم قنوات جوپار کرمان و اکبرآباد و قاسم‌آباد شهرستان بم در فهرست اثار جهانی به ثبت رسید.
او ثبت دو اثر تاریخی کرمان در آثار جهانی در کمتر از یک سال را نشانی از همت دولتمردان دانست و تصریح کرد: ثبت جهانی روستای تاریخی میمند در کمتر از یک سال گذشته انجام شده و امروز با تلاش دولت‌مردان دولت تدبیر و امید، نماینده ایران در یونسکو، مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مسئولان استان کرمان شاهد ثبت قنوات «جوپار» کرمان و «اکبرآباد» و «قاسم‌آباد» شهرستان بم بوده‌ایم که جای تبریک دارد.
او اظهار کرد: ثبت اثار تاریخی استان کرمان در فهرست آثار جهانی از یک سو از افتخارات ملت ایران و استان کرمان و از سوی دیگر هدیه‌ای ارزشمند به مردم است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مدیریت استان کرمان همواره تلاش کرده در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، آثار تاریخی این استان را در شأن تمدن و فرهنگ این استان گرامی داشته و آن را به جهانیان هر چه بیشتر معرفی کند.
رزم‌حسینی گفت: این‌که در طول 37 سال گذشته دو اثر باغ شاهزاده و ارگ بم ثبت شده و در دولت تدبیر و امید نیز دو اثر به ثبت رسیده، نشان‌دهنده آن است که دولت تدبیر و امید نیز همت والایی در استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی کشور در مسیر اعتلای همه جانبه دارد.
او در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت استان کرمان نیز در زمان فعالیت خود تلاش کرده تا ظرفیت‌های استان را به خوبی به مسئولان جهانی نشان دهد که نمونه آن سفر مدیرکل یونسکو به شهرستان بم بوده است.
استاندار کرمان یادآور شد: در راستای ثبت جهانی کویر لوت نیز همواره تلاش و همکاری همه جانبه مد نظر قرار داشته است به گونه‌ای که در سفر اخیر با اختصاص پروازهای هوایی، زمینه برای بررسی هر چه بهتر این کویر فراهم شد.
وی یادآور شد: مقرر است پرونده ثبت جهانی کویر لوت نیز در کمیته میراث جهانی یونسکو ثبت شود.
زمزمه تمدن کرمان زمین در گوش جهانیان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]