نگرانی ایتالیایی‌ها از افزایش شمار گردشگران!

نگرانی ایتالیایی‌ها از افزایش شمار گردشگران!

مقامات گردشگری ایتالیا که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است، از هجوم بیش از حد گردشگران به این کشور با توجه به شرایط ناآرام سیاسی در سایر کشورها ابراز نگرانی کردند.
به گزارش ایسنا، کشور ایتالیا که جزو چند کشور اول پربازدید جهان محسوب می‌شود، با توجه به حملات تروریستی و ناآرامی‌های داخلی در مقاصد مهم گردشگری چون ترکیه، تونس و مصر باید خود را برای میزبانی از حجم زیادی ازگردشگران بین‌المللی آماده کند.
پیش‌بینی می‌شود شمار گردشگران خارجی در ایتالیا به عنوان یک مقصد گردشگری امن و به دور از کودتا، شورش و انقلاب با توجه به شرایط نامناسب در دیگر کشورهای دریای مدیترانه با افزایش چشمگیری همراه باشد. این در حالیست که بسیاری از ایتالیایی‌ها نیز ترجیح می‌دهند تعطیلات را در کشور امن خود سپری کنند.
روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد: در مقایسه با سال گذشته میلادی، انتظار می‌رود تعداد گردشگران 5 درصد در ونیز، 6 درصد در فلورانس، 9 درصد در جزیره کاپری در خلیج ناپل و 20 درصد در منطقه «cinqve Terre» که مجموعه‌ای از روستاه‌های ماهیگری در شمال غرب ایتالیاست، افزایش یابد.
« دیوید اسکوسیل»، رئیس شورای جهانی سفر و گردشگری گفت: ایتالیا در حال جذب گردشگران تونس، مصر و ترکیه است که بین 25 تا 45 درصد از گردشگران خارجی خود را از دست دادند.
در شهرهایی چون ونیز از پیش صحبت‌هایی درباره ایجاد یک سقف در تعداد پذیرش روزانه گردشگران خارجی مطرح بود، اما مسئولان این شهر در نهایت به این نتیجه رسیدند که پیاده‌سازی چنین محدودیتی تقریبا غیرممکن است؛ در عوض دولت ایتالیا در تلاش است گردشگران را متقاعد به بازدید از شهرهای کمتر شناخته شده و زیبای این کشور کند.
معاون وزیر میراث فرهنگی ایتالیا به روزنامه ایتالیایی «La Stampa» گفت: دولت در حال بررسی یک طرح استراتژیک برای گردشگری با هدف کاهش ازدحام در مقاصد معروف گردشگری و ارائه مقاصد جایگزین است.
رئیس شورای جهانی سفر و گردشگری همچنین اعلام کرد: گردشگرانی که برای بار اول به ایتالیا سفر می‌کنند، خواهان بازدید از ونیز و فلورانس هستند؛ اما در سفر دوم خود به سفر به مناطق دیگر ترغیب می‌شوند.
یکی دیگر از استراتژی‌های مورد مطالعه، استفاده از هشدارهایی در وب‌سایت‌های رزرو هتل و گردشگری مبنی بر شلوغ بودن برخی مقاصد است تا گردشگران از سفر به آنها به ویژه در تابستان منصرف شوند.
مقامات گردشگری ایتالیا اعلام کرده‌اند که حدود 80 درصد از بازدیدکنندگانِ ایتالیا از اینترنت رزرو سفر خود استفاده می‌کنند، بنابر این استفاده از هشدار در این سایت‌ها می‌تواند موثر واقع شود.
تلاش برای کاهش تعداد گردشگران در برخی مقاصد گردشگری تنها منحصر به ایتالیا نیست و به عنوان مثال کشور بوتان در منطقه هیمالیا برای کنترل تعداد گردشگران مالیات روازنه 200 پوند را برای ورود هر گردشگر در نظر گرفته و کشور پرو نیز تعداد روزانه گرشگران مجاز به بازدید از «ماچوپیچو» را به شدت کاهش داده است.
از سویی دیگر، میلیون‌ها نفر از چینی‌ها، هندی‌ها و سایر کشورهای جهان که به تازگی ثروتمند شده‌اند نیز چشم به گذراندن تعطیلات در مقاصد خارجی دارند. تعداد چینی‌هایی که مقاصد خارجی را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند، از 58 میلیون نفر در سال 2010 به 125 میلیون نفر در سال گذشته رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 میلادی به 200 میلیون نفر افزایش یابد.
نگرانی ایتالیایی‌ها از افزایش شمار گردشگران!
نگرانی ایتالیایی‌ها از افزایش شمار گردشگران!
نگرانی ایتالیایی‌ها از افزایش شمار گردشگران!

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]