نکات مهم سفر در تابستان

نکات مهم سفر در تابستان

در طول سفر در روزهای گرم تابستان مصرف آب از ضروریات می‌باشد و بهتر است در کنار آن از خوردن غذاهای پرچرب و سنگین خودداری کنید و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. در خوردن مایعات تنوع ایجاد کنید و از آب میوه‌ها تازه به ویژه آب لیمو استفاده کنید.
میوه و سبزیجات به دلیل داشتن انواع ویتامین و مواد معدنی، از مهم‌ترین گروه‌های غذایی به شمار می‌روند که حتی در طول سفر هم نباید حذف شوند. قبل از خروج از شهر به میزان کافی میوه خریداری کرده و پس از شست‌وشو در کیسه مناسب قرار دهید و به جای میان وعده از آنها استفاده کنید.
تا جایی که امکان دارد از رستوران‌های بین راهی در طول سفر استفاده نکنید و یا در از بهداشت آن رستوران اطمینان حاصل کنید. همچنین به تاریخ مصرف موادی که در طول سفر خریداری می‌کنید دقت کنید.
مصرف لبنیات به خصوص ماست در سفرهای طولانی مدت، کمک شایانی در جلوگیری از بروز عفونت‌های روده ای می‌کند.
سعی کنید همیشه بطری آب به همراه داشته باشید زیرا از سلامت آن آب آشامیدنی اطمینان دارید. توصیه می‌شود به جای گذاشتن بطری‌های پلاستیکی در فریز برای به همراه داشتن آب یخ، از فلاسک استفاده کنید. زیرا پزشکان معتقدند که یخ زدن آب در بطری‌های یکبار مصرف مواد شیمیایی دیواره ظرف را که سرطان‌زا می‌باشد در آب حل می‌کند و همان تأثیر آب داغ بر ظرف‌های پلاستیکی را دارد.
در مصرف غذاهای گرم توصیه می‌شود از کباب‌ها به جای غذاهای سرخ شده استفاده کنید.
افزودن چاشنی‌های بسیار تند به مواد غذایی امکان تشخیص فساد آن را از بین می‌برد؛ بنابراین از خورش و خوراک‌های تند در رستوران‌های بین راهی که به آنها اطمینان ندارید استفاده نکنید.
بهترین گزینه برای وعده غذایی بین راه ساندویچ‌های خانگی هستند. همچنین به همراه داشتن انواع مغزها مثل گردو، فندق و بادام و همچنین آجیل‌های نمک دار و کشمش بسیار مفید هستند. نمک آجیل یون‌های مورد نیاز خون را که در اثر عرق کردن از بین می‌روند به بدن شما باز می‌گرداند. همچنین کمبود سدیم خون باعث بروز خستگی و ضعف می‌شود.
نکات مهم سفر در تابستان
نکات مهم سفر در تابستان
نکات مهم سفر در تابستان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]