جزایر مارشال

جزایر مارشال

این کشور در شمال اقیانوس آرام قرار دارد. مساحت زمین این کشور برابر با 181 کیلومترمربع و تراکم جمعیت آن 326.35 ( کیلومترمربع) است. پایتخت این جزایر و بزرگ‌ترین شهر آن ماجورو می‌باشد. زبان‌های رسمی مارشال، مارشالی و انگلیسی هستند. نوع دولت این کشور جمهوری دموکراتیک ریاست جمهوری واحد است. رئیس‌جمهور کنونی مارشال کریستوفر لویک است. دولت جزایر مارشال تحت ترکیبی از سیستم ریاست جمهوری – پارلمانی اداره می‌شود که در قانون اساسی آن درج شده است. واحد پول آن دلار آمریکاست و نرخ سواد در این کشور 93.7 درصد می‌باشد. در سال 1986، پیمان مشارکت آزاد با آمریکا به قدرت رسید و جمهوری جزایر مارشال حق حاکمیت خود را به دست آورد. طبق این پیمان، آمریکا در ازای استفاده پیوسته نظامی از محدوده آزمایش موشکی کاواجالین، به این جزایر کمک رسانده و از آن‌ها دفاع خواهد کرد. آمریکا 67 سلاح اتمی را در جزایر مارشال آزمایش کرد، که از جمله اینها، بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌ای که آمریکا تا به حال انجام داده است، با نام کستل براوو (Castle bravo) را می‌توان نام برد.
در سال 1956، کمیسیون انرژی اتمی، جزایر مارشال را آلوده‌ترین مکان دنیا با اختلاف زیاد اعلام کرد. گروه‌های مذهبی مهم در جمهوری جزایر مارشال شامل اتحادیه‌ی کلیسای مسیحیت، محفل روحانیان، کلیسای کاتولیک روم و ... هستند. گروه کوچکی از مسلمانان احمدیه نیز در ماجورو وجود دارند و اولین مسجد آن در پایتخت، در سپتامبر 2012 افتتاح شد. آب و هوای این جزایر گرم و شرجی است و از می‌تا نوامبر فصل بارانی آن است. این جزایر غالباً از توفان آسیب می‌بینند. مهم‌ترین محصولات تجاری آن نارگیل، گوجه‌فرنگی، خربزه و میوه درخت نان است.
جزیره دارای منابع طبیعی کمی است و واردات به مراتب بیش از صادرات است. با توجه به گرمسیری بودن جزیره، به جز جزیره‌ی لارا در ماجورو، چیز کمی برای دیدن وجود دارد. در صورتی که برای گردشگری به این جزایر سفر می‌کنید، لازمست که از ماجورو خارج شده و جزایر همسایه آن همانند آرنورا نیز ببینید. این جزایر مرجانی، خیلی تمیزتر بوده و یک بهشت گرمسیری واقعی را برای شما فراهم می‌کنند. در اکتبر 2011 دولت اعلام کرد منطقه‌ای به وسعت حدوداً دو میلیون کیلومترمربع از اقیانوس باید به عنوان پناهگاه کوسه‌ها محافظت شود. این منطقه بزرگ‌ترین محل حفاظت‌شده برای کوسه در سراسر جهان است. در آب‌های حفاظت‌شده، هرگونه شکار کوسه ممنوع می‌باشد.
جزایر مارشال
جزایر مارشال
جزایر مارشال
جزایر مارشال

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]