چهارمین مقصد زیارتی در کشور

چهارمین مقصد زیارتی در کشور

بادرود چهارمین شهر زیارتی کشور پس از مشهد، قم و شیراز محسوب می‌شود. در این شهر دو امامزاده جلیل القدر به نام‌های امام‌زاده آقاعلی عباس (ع) و شاهزاده محمد (ع) است که همه ساله مورد استقبال میلیون‌ها زائر از سراسر ایران قرار می‌گیرد.
ساختمان حرم در صحن به مساحت ۳۶۰۰۰ متر مربع ایجاد و از این میزان حدود ۱۳۰۰۰ متر مربع زیربنای آن تنها با تغییرات کمی مطابق با طرح احداث گردیده است.
این بنا در ۲ طبقه با ۱۰ رواق و ۴ سردرب ورودی ساخته شده است. ارتفاع گنبد ۴۵ متر و قطر آن ۲۳ متر می‌باشد و این بارگاه دارای دو گلدسته به ارتفاع ۴۰ متر و قطر ۳. ۵ متر است.
نمای داخلی گنبد بارگاه ملکوتی آقا علی عباس و شاهزاده محمد (علیهماالسلام) به گونه‌ای آینه کاری و گچبری شده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. کاشی کاری انجام شده در این حرم به سبک دوران صفویه و گورکانی است و روی ساختمان حرم هم کتبیه‌هایی منفش به آیاتی از قرآن کریم نصب شده آن طور که مسوولان بقعه مبارکه آقا علی عباس (ع) می‌گویند، قبلا این بقعه مبارکه بارگاه چندان بزرگی نداشته تا اینکه سال ۱۳۶۷ تصمیم گرفتند برای رفاه حال زائرانی که از راه دور و نزدیک به این امامزاده می‌آیند این بنا را با نذورات مردمی توسعه دهند. مهم‌ترین نکته در بنای امامزاده آقا علی عباس (ع) بارگاه آن است که عنوان بزرگ‌ترین گنبد خاورمیانه را دارد. ارتفاع گنبد ۴۵ متر و قطر آن ۲۳ متر است. همچنین این بارگاه دو گلدسته به ارتفاع ۴۰ متر و قطر ۳/۵ متر دارد. ساختمان این حرم در صحنی به مساحت ۳۶ هزار متر مربع ایجاد شده که زیر بنای آن ۵ متر مربع است. این بنا در دو طبقه با ده رواق و چهار سردر ورودی ساخته شده.
بارگاه ملکوتی این دو بزرگوار از سلاله پیامبر اکرم (ص) درشهرستان بادرود و ۳۸ کیلومتری شمال غربی نطنز بوده و تا جاده ترانزیت تهران – جنوب ۱۲ کیلومتر فاصله دارد و همچنین بارگاه این دو بزرگوار دارای بزرگ‌ترین گنبد خاور میانه می‌باشد.
برای سفر به بادرود که در فاصله ۲۸ کیلومتری تهران واقع شده هم می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و هم از خودروی شخصی. بهترین راه برای رسیدن به بادرود از تهران مسیر بزرگراه قم - کاشان است. البته راه آهن سراسری هم از این شهر می‌گذرد و در صورت تمایل می‌توانید خودتان را با قطار به بقعه مبارکه آقا علی عباس برسانید. با این حساب بیشتر شهرهایی که ایستگاه قطار دارند می‌توانند به زیارت امامزاده بروند.
چهارمین مقصد زیارتی در کشور
چهارمین مقصد زیارتی در کشور
چهارمین مقصد زیارتی در کشور

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]