پل درهم تنیده سان شان

پل درهم تنیده سان شان

درهم تنیده سان شان در چین در حالی برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ در حال آماده سازی است که این سازه خارق العاده – پل درهم تنیده پندا – دهانه رودخانه مواج دره شمالی گیو را برای متصل کردن مرکز شهر پر جمعیت پکن به ژاگجیاکو طراحی شده و قرار است در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ افتتاح شود.
پل درهم تنیده سان شان از قوس‌های در هم تنیده و مارپیچی طراحی شده است تا شکل کلی آن به هنگام افتتاح تحت تاثیر نماد المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین باشد.
طراحی این پل به نحوی عملکرد ساختار‌های بلند و باریکی را به نمایش می‌گذارد که برای حفظ تعادل پل از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند و عرشه آن نیز توسط رشته کابل هایی فولادی با مقاومت بالا به قوس‌ها متصل شده و هر کدام از این قوس‌ها از ۵ لوله‌ی فولادی تشکیل شده اند که توسط صفحاتی محکم به هم متصل می‌شوند.
البته فراموش نشود که برنامه ریزی برای ساخت پل درهم تنیده سان شان به گونه ای است که چینی‌ها بتوانند در بازی‌های المپیک پکن سال ۲۰۲۲ از آن بهره برداری کنند.
این پل که راه اصلی ورود به شهر پکن به هنگام برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۲ است، بر مبناب نمادی پویا از منظره کوهستانی آن منطقه طراحی شد تا در کنار آن فرایند ساخت مجموعه تفریحی بزرگی نیز برای تفریح و سرگرمی شهروندان بنا شود تا این پروژه نیز در کنار سایر فعالیت‌های عمران شهر پکن، فرایند توسعه و یکپارچه سازی جامعه بزرگ این شهر تجاری را تکمیل کند و این پل هم به نوبه خد بتواند یک لینک عمومی برای ایجاد یک بافتی جدید و مدرن شهری در این منطقه به شهر پکن را مهیا نماید.

منبع:میهن پست
پل درهم تنیده سان شان
پل درهم تنیده سان شان
پل درهم تنیده سان شان
پل درهم تنیده سان شان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]