بهشتی رویایی در چند قدمی تهران

بهشتی رویایی در چند قدمی تهران

طی سال‌های اخیر که بازار گردشگری روستاهای نزدیک تهران حسابی گرم شده و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به کمک بخش اطلاع‌رسانی آمده‌اند، بهشت‌های کوچک و در دسترس زیادی از پشت ابرها پیدا شده و به مسافران معرفی شده است.
«فیلبند» یکی از همین مقاصد جذاب و خوش آب و هواست که با طی 240 کیلومتر از تهران به سمت آمل، در جاده هراز رخ می‌نماید.
نام این ییلاق در اصل "فیلبند" است. "فل" در گویش مازندرانی به معنای خستگی و "بند" هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است.علت این نام‌گذاری، ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کند.
برای آن‌ها که درگیر زندگی کارمندی هستند و روزهای هفته را می‌شمارند تا به تعطیلی یکی‌دو روزه آخر هفته‌ها برسند، سفرهای یک یا دو روزه بهترین فرصت برای خلاصی از هوای دودآلود تهران و لختی آرمیدن در قلب پاک طبیعت است.
«فیلبند» را روستای چهارفصل هم می‌خوانند؛ به قول محلی‌ها در یک روز شما می‌توانید شاهد بارش باران، تگرگ، وزش باد، تابش آفتاب و سپس رنگین‌کمان باشید. باران در اینجا به نرمی هرچه تمام‌تر می‌بارد، اما شما گول نخورید. اگر اهل جنگل‌نوردی یا پیاده‌روی در مسیرهای کنار جاده هستید، پانچو یا بارانی و کفش ضدآب و مچ‌دار را حتما به همراه داشته باشید.
«فیلبند» روستایی بی‌نظیر و زیباست که هنوز شهرت «ابیانه» و «ماسوله» را ندارد. کشف تدریجی چنین مکان‌هایی می‌تواند برای بومیان آن منطقه خوشایند باشد و نباشد. از یک سو با افزایش تعداد مسافران، اقتصاد گردشگری این منطقه رشد پیدا می‌کند و بومیانی که درآمدشان تنها به فروش محصولات دامی و کشاورزی محدود شده، دریچه‌هایی نو روبروی خود می‌بینند.
بهشتی رویایی در چند قدمی تهران
بهشتی رویایی در چند قدمی تهران
بهشتی رویایی در چند قدمی تهران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]