باسیلیکای سن مارکو

باسیلیکای سن مارکو

سن مارکو، یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای جامع دنیا در یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای دنیا است. خود ونیز به دلیل ساخته شدن روی سطح آب به اندازه کافی عجیب و دوست داشتنی هست و این کلیسای جامع نیز با معماری فوق العاده زیبایش در قلب شهر ساخته شده است.
این کلیسا را با نام سنت مارک نیز می‌شناسند. معماری آن به سبک رومی و بیزانسی است. نقشه صلیبی همچون یونانی‌ها دارد و با پنج گنبد پوشانده شده است. حیاط آن نیز مملو از کبوتران است.
کلیسای جامع سن مارکو، در طول تاریخ شاهد تغییرات بسیاری بوده است. به همین دلیل، در حال حاضر معماری این کلیسا ترکیبی از معماری‌های گوتیک، مسلمانان شمال آفریقا و رنسانس است.
سن مارکو، یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای جامع دنیا در یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای دنیا است.
کلیسای سن مارکو در ضلع شرقی میدان سن مارکو واقع شده است. نمای ساختمان با موزاییک‌های رنگی گوتیک تزیین شده است. کاشی‌های سقف و دیوارهای داخلی این کلیسا طلاکاری شده اند و کف ساختمان نیز با سنگ مرمر با نقش و نگار حیوانات و اشکال هندسی پوشیده شده است.
این موزاییک‌ها و کاشی‌ها که به قرن 12 میلادی تعلق دارند، بازگو کننده داستان عهد جدید و اعلام کننده پیام رستگاری در مسیحیت هستند. تعدادی از کاشی‌ها نیز به قرن 13 میلادی تعلق دارند و بازگو کننده داستان‌های عهد عتیق هستند. به ویژه داستان‌های خروج و پیدایش عهد عتیق را بازگو می‌کنند.
پس زمینه سقف و دیوارها به رنگ طلایی رنگ آمیزی شده اند که نماد الوهیت، قدرت و ثروت شهر است. نمای سردر ورودی کلیسا با موزاییک‌های زرد رنگ پوشیده شده است.
در بالکن بالای سردر نیز 4 اسب برنزی قرار دارد.کلیسای جامع سن مارکو، یکی از بهترین نمادهای معماری بیزانسی در شهر ونیز است و در میدان سن مارکو در بالای کانال گراند واقع شده است.
باسیلیکای سن مارکو
باسیلیکای سن مارکو
باسیلیکای سن مارکو

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]