شیر طلایی

شیر طلایی

تامارین که به شیر طلایی معروف است،حدودا 30 قد آن به سانتی متر می‌رسد و متاسفانه در حال انقراض است. این میمون جالب و زیبا در زمین‌های پست و جنگل بارانی در برزیل زندگی می‌کند. تامارین‌ها در مناطقی که درختان مو و میوه زیاد دارد ساکن هستند.
تامارین شیر طلاییآن‌ها سری کوچک و گرد دارند که با یال بزرگ و طلایی رنگ روی سر،گلو ،گوشو شانه‌ها آراسته شده اند. یکی از نکات منحصر به فرد آن‌ها ناخن آن هاست که شکل صافی ندارند.طول عمر آن‌ها 15 سال و در دوران اسارت 22 سال عمر می‌کنند.
این میمون‌ها به طرز جالبی اجتماعی هستند و در گروه 2 تا 8 نفری دیده می‌شوند. میمون پنجه ای یا همان شیر طلایی به نظافت خود و خانواده خیلی اهمیت می‌دهند، حتی جوان‌ها بیش‌تر به نظافت و شکل ظاهری خود اهمیت می‌دهند. و اما میمون‌های کوچک‌تر با هم بازی می‌کنند و بازی محبوب بین آن‌ها کشتی است.
تامارین شیر طلاییاین میمون‌ها برای پیدا کردن غذا به مشکل بر نمی‌خورند و همه چیز خوار هستند .عنکبوت، حلزون، مارمولک، تخم پرندگان، میوه، در لیست غذا این حیوانات زیبا است. آن‌ها هم چنین به وسیله انگشت باریک و بلند شکاف بین پوسته درختان را میگردند و حشرات را شکار کرده و می‌خورند.
شیر طلایی
شیر طلایی
شیر طلایی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]