زندانی زیرآبی استونی

زندانی زیرآبی استونی

این زندان در سال ۱۹۳۸ بازگشایی شد و از سال ۱۹۹۱ هم با ازبین رفتن قدرت اتحادیه جماهیر شوروی کاملا تخلیه شد . از آن زمان به بعد هیچ کس در آن ترددی نداشت .
بازدید از این زندان متروکه کار بسیار دشواری است . هیچ مسیر ماشین رویی برای آن وجود ندارد و شناگران و غواصان هم باید با اجازه‌های قبلی به این مکان وارد شوند . حتی گفته شده بازدید از این مکان برای غواصان حرفه ای هم بسیار خطرناک است .
این زندان در شهرستان کوچکی به نام رومیو در بخش غربی تالین و در کشور استونی قرار دارد. این مکان حالا دیگر کاملا متروکه است و تبدیل به خرابه شده اما در گذشته‌های دور در این مکان از زندانیان کار می‌کشیدند یک معدن سنگ آهک در نزدیکی زندان وجود داشت که این معدن در حقیقت یک اردوگاه کار اجباری برای زندانیان بود.
همانطور که پیش‌تر گفته شد این زندان زیرآبی در سال ۱۹۳۸ افتتاح شد و بعد از استقلال استونی در سپتامبر سال ۱۹۹۱ این کشور شکنجه و بیگاری کشیدن از زندانیان را در این زندان متوقف کرد . حالا اما با گذشت بیش از ۲۵ سال مکان این زندان در میان رودخانه ای بزرگ قرار گرفته .
این تصاویر از مکانی که شما از این محیط آرام و عجیب و غریب خواهید دید روزگاری میزبان صدها زندانی بود . آلن واکر خواننده هم موزیک ویدیو آهنگ محبوب Faded را در این مکان فیلمبرداری کرد .
جالب است بدانید تالین بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور استونی محسوب می‌شود این شهر که به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۱ نیز معرفی شده در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار داشته و جزو ده شهر برتر فناوری دیجیتال دنیا می‌باشد .
زندانی زیرآبی استونی
زندانی زیرآبی استونی
زندانی زیرآبی استونی
زندانی زیرآبی استونی
زندانی زیرآبی استونی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]