شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مسجد ایاصوفیا، مسجد سلطان احمد، موزۀ Topkapi و Grand Bazaar همگی در قسمت جنوب غربی شهر، کنار دماغۀ Golden Horn و در فاصله‌های نزدیک به هم قرار دارن که می‌شه در یک روز از تمامشون دیدن کرد.
برای رفتن به این قسمت از شهر می‌شه از خط تراموا استفاده کرد و در ایستگاه سلطان احمد پیاده شد.
مسجد سلطان احمد (تنها مسجد جهان که ۶ مناره داره) به مسجد آبی (Blue Mosque) هم معروفه. ورود به مسجد رایگان هست، اما باید کفش‌ها رو درآورد و به خانوم‌ها حوله هایی می‌دن که دور کمر ببندن و روی دوش بندازن. دربارۀ تاریخچۀ مسجد توضیحات زیادی در سایت‌های مختلف وجود داره که از نوشتن دوباره شون اینجا پرهیز می‌کنم. درآمد روزانۀ این مسجد از طریق صندوقی که جلوی درب خروج گذاشته شده تا هر کس بنا به دلخواه پولی داخلش بندازه روزانه بین ۶۰ تا ۶۰۰ هزار دلاره! به دلیل اینکه ورود به مسجد از طریق در کوچکی صورت می‌گیره، صف هایی نسبتاً طولانی در محوطه تشکیل می‌شه که البته سریع هم حرکت می‌کنه.
مسجد ایاصوفیا درست مقابل مسجد سلطان احمد قرار داره و با ۵ دقیقه پیاده روی می‌شه بهش رسید. بعد از خرید بلیت ورودی ۲۰ لیری، وارد محوطه می‌شیم و بعد هم ساختمان مسجد که پیش از این بعنوان کلیسا استفاده می‌شده. ایاصوفیا در زمان کنستانتین بزرگ ساخته و بعد از ورود اسلام به مسجد تبدیل شده. داخل مسجد انقدر بزرگه که به محض ورود توجه همه رو به خودش جلب می‌کنه. از پله هایی که در گوشۀ سالن قرار داره می‌شه به طبقۀ بالا رفت. سنگ بزرگی کنار در خروج قرار داره که آرزوها رو برآورده می‌کنه!

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]