شهر زباله‌ها کجاست؟

شهر زباله‌ها کجاست؟

شهر زباله شاید نمادی از یک شهر کثیف و پر از زباله‌های ریز و درشت را در ذهن شما تداعی کند، اما این شهر بیش از آنچه که تصور می‌کنید پوشیده از زباله و انواع آشغال‌های بزرگ و کوچک است. شهری که به دلیل این برتری در کل جهان با نام شهر زباله شناخته شده است.
هر گوشه و کنار این شهر می‌توان به راحتی کثیفی را لمس کرده و تا جایی که چشم کار می‌کند زباله‌ها را یافت. نکته قابل توجه اینجاست که این شهر ، شهر شغل، کار و فعالیت‌های مختلف را برای ساکنان و مردم خود به ارمغان آورده است، به طوری که هر یک از این مردم با تمامی این زباله‌ها زندگی می‌کنند، می‌خورند و می‌خوابند.
این شهر زباله که در مرکز ایالت کایرو کشور مصر قرار دارد، هیچ فضای خالی را برای یک باغچه کوچک و دلپذیر در نظر نگرفته است. در واقع شهر زباله به دلیل نوع بافت خود تمامی مغازه و آپارتمان‌های مسکونی را کاملا شبیه به هم درخود جای داده که هر یک از مردم با استفاده از این زباله‌ها به شغلهای متفاوتی مشغول هستند .
بعنوان مثال ، گروهی از بچه‌ها الکهایی را برای ساخت بطریهای پلاستیکی جمع آوری میکنند و یک گروه سازمان یافته از زنان نیز بقایا و مواد زاید مشابه را برای ساخت شیشه و قوطی صاف کرده و صیقل میدهند .دیگر زباله‌ها نیز برای تامین سوخت این مردم سوزانده میشوند . در واقع میتوان گفت که هیچ آثاری از استانداردهای بهداشت و سلامت جهانی در این شهر زباله دیده نمی‌شوند . این در حالی است که فعالیت در این ناحیه میتواند با عادتهای زندگی بشر بدلیل کمبود بسیاری از لزومات زندگی همچون آب پاک و فاضلاب مغایرت داشته باشد.
شهر زباله‌ها کجاست؟
شهر زباله‌ها کجاست؟
شهر زباله‌ها کجاست؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]