خانه ای با سقف چمنی در کالیفرنیا

خانه ای با سقف چمنی در کالیفرنیا

خانه هایی با سقف خاکی در شمال کالیفرنیا به فراوانی پیدا می‌شوند ولی در مناطق و مزارع هموار مرکزی کالیفرنیا این گونه خانه‌ها رواج چندانی ندارند. بنابراین دیدن این خانه با سقف گنبدی اش در یک مزرعه هموار در مرکز کالیفریا باعث شگفت زده شدن هر بیننده ای می‌شود . این خانه نسبت به خانه‌های معمولی به دلیل عایق شدن سقف به وسیله لایه ای از خاک و گیاه اتلاف انرژی کمتری دارد و صرفه جویی در مصرف انرژی در بالاترین میزان ممکن است .
از لحاظ هزینه ساخت و اجرا ، این خانه‌ها هزینه ای برابر با احادث یک خانه چوبی دارند .
قالب بندی سازه بر عهده شرکت درانگو بوده است ، شرکتی که اولویت آن‌ها رعایت مسائل مربوط به حفظ محیط زیست است و بنا بر ادعا خودشان بزرگترین شرکت سازنده خانه‌های سقف خاکی در دنیا هستند.
همچنین این سقف نیاز چندانی به تعمیرات اساسی ندارد به جز در مواردی که چمن‌ها بلند شده باشند و احتیاج به کوتاه شدن داشته باشند .
شیب بام این خانه به گونه ای طراحی شده است که به راحتی بتوان به بالای بام دسترسی پیدا کرد . برای جلوگیری از آسیب رساندن ریشه گیاهانی که در سقف وجود دارند سقف سازه به وسیله یک لایه نازک از قیر عایق کاری شده است .
برای خانم‌ها طراحی آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت‌های خانه محسوب می‌شود که در این خانه به آن اهمیت زیادی داده شده است . تقریبا ابعاد آشپزخانه در این سازه نصف مساحت کل خانه است .
طراحی نما وفرم گنبدی سازه باعث شده است تا از در و پنجره‌های بزرگ استفاده شود که این عامل باعث افزایش میزان نور در داخل خانه شده است .
استفاده از این تکنولوژی سابقه طولانی دارد ، تصویر زیر متعلق به یک خانه با قدمت 80 سال در ایسلند می‌باشد .
خانه ای با سقف چمنی در کالیفرنیا
خانه ای با سقف چمنی در کالیفرنیا
خانه ای با سقف چمنی در کالیفرنیا
خانه ای با سقف چمنی در کالیفرنیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]