ناتر بهشت کوهستان

ناتر بهشت کوهستان

روستای کوهستانی خوش آب وهوا و خوش منظر ناتر در کیلومتر 5 جاده چالوس به تهران قرار دارد . حدود 20 تا 22 کیلومتر که این جاده فرعی آسفالته را در جوار درختان سوزنی برگ بپیمائید به روستا ی ناتر خواهید رسید .روستاهای طویر-کوتر-مرس-مکار-عالیرو-فشگور-خارس و بیجده نو نیز در مسیر این جاده قرار دارند .
چشمه‌های فراوان و طبیعتی زیبا این روستا را به یکی از روستاهای خوش آب و هوای منطقه بدل کرده است .
هرچند چهره روستا تلفیقی از معماری قدیم با خانه‌های کاه گلی و سنگی و چوبی است اما طی چند سال اخیر چهره روستا تغییر بسیار یافت و خانه هایی با متد امروزی در لابلای این خانه‌ها سر در بر اورده است .
روستای ناتر تا چند سال گذشته آخرین روستای منطقه کوهستان به شمار می‌آمده است ولیکن احداث جاده از طریق این روستا به روستاهای دلیر و الیت آن را از محجوریت بیرون آورده و از طریق این جاده مرتعی می‌توان به این دو روستا نیز سرکشی کرد . طول این جاده نیز حدود ۱۵ کیلومتر است .
از جاذبه‌های روستای ناتر میتوان به قلقله چشمه ککی چشمه و ... اشاره کرد که روستای ناتر بدلیل سردی آب و هوا و مطلوب بودن آب وخاک محل مناسبی برای کشاورزی و دامپروری می‌باشد
از دیگر چشمه‌های روستای ناتر می‌توان به چشمه داریو اشاره کرد که این چشمه در منطقه کندیچال می‌باشد و این آب دارای خاصیت شفادهندگی معجزه آسایی است .
آب این چشمه گاز دار بوده و برای از بین بردن سنگ کلیه بسیار مناسب است
روستای ناتر همچنین دارای امزاده ای به نام امامزاده فضل فاضل می‌باشد که مردم آن منطقه اعتقاد زیادی به این امامزاده و معجزات آن دارند
وسعت ناتر 220 هکتار می‌باشد که قسمت‌های وسیعی از کوهستانها را به خود اختصاص می‌دهدواز روستاهای همجوار ناتر می‌توان به روستای فشکور و دلیر و الیت اشاره کرد.
در ناتر طایفه‌های زیادی زندگی می‌کنند که این نشانه با اصالت بودن این طایفه و قدیمی بودن آنهاست از جمله آنها می‌توان به طایفه 1- مجیدناتری 2-شمس ناتری 3- علیرضاناتری 4- صادقی ناتری 5-شمس پور اشاره کرد
ناتر بهشت کوهستان
ناتر بهشت کوهستان
ناتر بهشت کوهستان
ناتر بهشت کوهستان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]